duminică, ianuarie 19, 2025
spot_img

Lineas și Evonik relansează conexiunea feroviară în Portul Anvers

Lineas și compania chimică Evonik anunță relansarea unei conexiuni feroviare strategice în Portul Anvers. De la mijlocul lunii noiembrie 2024, un serviciu feroviar săptămânal leagă acum unitățile de producție ale Evonik din Portul Anvers de terminalul Mainhub al Lineas. Aici, sunt asigurate conexiuni continue la rețelele LoRo (Left Bank-Right Bank) și RoRo (Right Bank-Right Bank), sporind și mai mult eficiența transportului.

Această conexiune intraportuară, care a fost introdusă inițial în 2008, a fost întreruptă în 2022 și înlocuită cu transportul rutier. Prin reintroducerea acesteia, Evonik nu numai că reduce numărul de camioane pe șosea, dar face și o schimbare modală intenționată către transportul feroviar. Această alternativă durabilă vizează reducerea congestionării traficului, aducând în același timp o mai mare eficiență, fiabilitate și o amprentă de carbon mai mică.
Serviciul reînnoit scoate 5.700 de camioane de pe șosea în fiecare an. Datorită inovațiilor tehnologice și a unei planificări precise, transportul feroviar este o alternativă la transportul rutier și poate livra mărfuri la viteza potrivită. Acest lucru face din transportul feroviar o legătură viabilă și inteligentă în lanțul modern de aprovizionare, chiar și în medii portuare complexe.
Evonik subliniază că această conexiune se încadrează în obiectivele lor mai largi de sustenabilitate. „Cu acest serviciu, arătăm că transportul feroviar nu este doar mai sustenabil, chiar și atunci când vine vorba de transportul intermodal pe distanțe scurte, ci se și potrivește perfect cu viziunea noastră de a ne optimiza în continuare lanțurile de aprovizionare”, spune Tim Mertens, Asistent Soluții Logistice la Evonik. „Acest proiect este un exemplu excelent al modului în care cooperarea cu partenerii potriviți poate duce la rezultate cu impact.”
„Acest proiect ilustrează rolul esențial pe care transportul feroviar îl poate juca în strategiile logistice. Datorită viziunii noastre comune, am obținut un rezultat fantastic: un transport care este deopotrivă mai durabil și mai eficient. Suntem mândri de această colaborare cu Evonik și sperăm că va inspira și alte companii să facă trecerea la transportul feroviar”, adaugă Luc Pirenne, CCO al Lineas.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole