spot_img
miercuri, decembrie 7, 2022
spot_img

Cercul vicios în care se învârt licitațiile pentru viaductul Cârcea, distrus de un mecanic beat

Licitațiile pentru viaductul Cârcea de pe Magistrala 100, distrus parțial în 2018 de un mecanic de locomotivă beat, se învârt într-un cerc vicios. Procedura pentru repararea tablierului 1 a fost reluată, la o valoare dublă, după ce precedentele fuseseră anulate. Între timp, se află în desfășurare o altă licitație, pentru reconstrucția viaductului, care însă nu se poate finaliza în lipsa atribuirii de la prima.

Să începem cu cea mai recentă informație. La începutul acestei săptămâni, în sistemul electronic de achiziții publice Regionala Craiova a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a postat anunțul de licitație, în procedură simplificată, ce are ca obiect ”Reparații tablierul nr. 1 de pe firul II al Viaductului Cârcea amplasat la km 200+306 al liniei 100 Videle-Orșova”. Valoarea totală estimată a contractului este de 3.106.304 lei, echivalentul a aproape 630.000 de euro.

Lucrarea ce urmează a fi executată constă în: • Revizuirea poziţiilor aparatelor de reazem şi a unghiurilor de rotire a rulourilor aparatelor de reazem mobile la tablierele de pe firul II. • Introducerea în spatele culeei C1 fir II a unui podeţ provizoriu U5 în vederea descărcării terasamentului. • Executarea reparaţiilor elementelor structurale avariate ale tablierului nr. 1 de pe firul II. • Executarea unor rezemări suplimentare a celor trei tabliere de pe firul II, cu stive de traverse montate sub rigidizarea riglei inferioare a cadrelor transversale finale ale tablierelor conform soluţiilor de alcătuire a stivelor din proiect, planşele P12 şi P13. • Executarea unui trotuar nou, prin montarea unor console noi la tablierele 1,2 de pe firul II pe partea dinspre firul I şi refacerea podinei de trotuar cu dulapi metalici transversali. • Executarea unui parapet nou pe trotuarele dinspre firul I, pe lungimea tablierelor 1 şi 2 de pe firul II.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 13 octombrie 2022, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 13 februarie 2023.



Licitația pentru reconstrucție, condiționată de reparațiile de pe firul II

licitațiile pentru viaductul CârceaȘi acum să ne ducem în urmă cu o lună, pe 4 septembrie 2022, când în SEAP a fost postat, tot de Regionala Craiova, anunțul de licitație ce are ca obiect ”Reconstrucție și reparare viaduct Cârcea km 200+306 linia CF Videle-Orșova – Proiect tehnic si execuție lucrări”. În acest caz, valoarea totală estimată a contractului, ce va trebui dus la bun sfârșit în termen de doi ani și patru luni, este de 49.243.601,5 lei, echivalentul a peste zece milioane de euro.

Se pune, pe bună dreptate, întrebarea de ce mai este nevoie de repararea tablierului 1, când pe rol este o procedură pentru repararea întregului viaduct? ”Lucrarea de reconstrucție nu poate începe fără să fie făcute reparațiile de pe firul II. Așa este documentația”, au declarat pentru Club Feroviar surse din cadrul Regionalei Craiova.

Licitațiile pentru viaductul Cârcea, anulate una câte una

licitațiile pentru viaductul Cârcea Repararea viaductului Cârcea viaductul Cârcea repararea Viaductului Cârcea licitația pentru Viaductul Cârcea CFR repară Viaductul CârceaEi bine, aici începe să se contureze cercul vicios la care făceam referire la începutul articolului. Și asta pentru că licitația pentru repararea tablierului 1 de pe firul II al viaductului nu este nici pe departe la prima încercare.

Pe rând, CNCF CFR SA și Regionala Craiova au mai lansat în ultimii trei ani licitații pentru repararea viaductului Cârcea, însă toate au fost anulate. În timp, valoarea estimată a crescut, din cauza majorării prețurilor la materialele de construcții. La prima licitație, lansată în noiembrie 2019, valoarea estimată a lucrării era de 446.689,72 lei fără TVA. La ultima licitație, lansată în luna decembrie a anului trecut, valoarea estimată era de 1.509.957 lei, identică cu cea de la începutul lunii mai 2022 față de 746.434 de lei, cât era în luna mai 2021.

Însă și ultima procedură, lansată în mai 2022, a fost anulată în iunie, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. „Această procedură a fost anulată automat deoarece la data limită de depunere a ofertelor nu au existat ofertanți înscriși”, se arăta în anunțul de pe SEAP.

De această dată, valoarea estimată este însă dublă, așa că ar trebui să apară și ofertanți. Dacă nu, procedura se va anula din nou, iar cealaltă licitație, pentru reconstrucția viaductului, ar rămâne în aer.

Pe 12 august 2018 s-a prăbușit firul I. Mecanicul de locomotivă era beat

reconstrucția viaductului Cârcea Repararea viaductului Cârcea reparații la viaductul CârceaLa data de 12 august 2018, un tren de marfă al GFR a deraiat pe firul I al Viaductului Cârcea, după ce mecanicul de locomotivă a depășit semnalul de circulație aflat pe culoarea roșie şi a intrat pe firul închis pentru lucrări. Viaductul se află la 9 km de gara Craiova, la 45 km de Caracal și la 200 km de București.

Garnitura avea în componenţă 23 de vagoane încărcate cu biodiesel şi locomotiva. Şase vagoane au deraiat și au căzut de la o înălțime de peste 20 de metri. Din fericire, nu s-au înregistrat victime omeneşti, dar un tronson al Viaductului Cârcea s-a prăbușit odată cu vagoanele.

Mecanicul de locomotivă a fost testat cu etilotest şi a rezultat o alcoolemie de 0,72 mg/l alcool în sânge. Potrivit reprezentanților IPJ Dolj, pe numele acestuia s-a deschis dosar penal pentru comiterea infracţiunilor de prezență la serviciu sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe şi distrugerea sau semnalizarea falsă în cazul producerii unui accident.

Ultimele Articole