Căile ferate estoniene (Eesti Raudtee) au lansat o licitație pentru reconstrucția și modernizarea tronsonului de cale ferată Palupera-Puka, cu scopul de a îmbunătăți infrastructura de transport militar și civil.
„Pe tronsonul de cale ferată Palupera-Puka, geometria căii ferate existente trebuie îmbunătățită pentru a face posibilă creșterea vitezei maxime a trenurilor, iar structura din beton armat depreciată și balastul căii ferate principale trebuie înlocuite, inclusiv în stația Palupera, cu comutatoarele de cale ferată ale stației. În plus, sunt planificate proiectarea și construcția de canalizări și alte rețele de utilități și instalații pe tronsonul de cale ferată”, a comentat Imre Reipõld, șeful serviciului de construcții al AS Eesti Raudtee.
Reconstrucția este necesară atât în scopuri militare, cât și civile. În ceea ce privește logistica de apărare, suprastructura feroviară învechită va fi înlocuită pentru a facilita circulația echipamentelor militare între Estonia, Uniunea Europeană și statele membre NATO. Secțiunea joacă un rol-cheie în sprijinirea transportului transfrontalier între baza militară Tapa și Letonia.
Din punct de vedere civil, proiectul se aliniază planului național de dezvoltare „Estonia 2030+”, care urmărește să îmbunătățească viteza, frecvența și accesibilitatea serviciilor feroviare de călători. În cadrul acestui plan, viteza maximă a trenurilor de călători urmează să fie mărită la 160 km/h pe ruta Tartu-Valga.
Lucrările majore de construcție sunt programate pentru perioada 2025-2026, licitația fiind deschisă pentru oferte până la 12 mai 2025.
Proiectul este finanțat de guvernul estonian din veniturile provenite din comercializarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră și cofinanțat de Uniunea Europeană în cadrul acordului de grant „EstMilMob”.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com