miercuri, decembrie 11, 2024
spot_img

Regionala Iași a scos la licitație modernizarea stației CF Pașcani. Cât va costa

Regionala Iași a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a scos la licitație modernizarea stației CF Pașcani, important nod feroviar.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat miercuri seara anunțul de licitație ce are ca obiect ”Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii <Modernizarea/reabilitarea a 47 stații de cale ferată din România> – Lot SRCF Iași, stația Pașcani”. Valoarea totală estimată a contractului este de 33.989.016,61 lei, echivalentul a aproape șapte milioane de euro.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 10 august 2023, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 10 februarie 2024.

Stația CF Pașcani este nod feroviar de pe Magistrala 500, de unde se ramifică secțiile 606, spre Podu Iloaiei-Iași, și 517, spre Târgu Neamț. Stația are șapte linii în axul stației și mai multe linii adiacente, inclusiv linii industriale și linii racord către Târgu Neamț, Iași, Ruginoasa și Vicșani.

Clădirea actuală a statiei a fost construită începând din 1950. În 1953 a fost dat în folosință corpul central, iar între anii 1965-1966 au fost construite cele două corpuri de capăt (parter+pod), a căror acoperire spre zona de peron se continuă cu o copertină realizată din beton armat, desfășurată pe întreaga lungime a clădirii.

Peroanele intermediare nu vor fi refăcute. Modelul de la Drobeta Turnu Severin

Lucrările de modernizare/reabilitare proiectate sunt: consolidarea clădirii de călători; aducerea la cotă și adaptarea peronului din fața clădirii de călători; realizarea accesului facil a persoanelor cu dizabilități în cadrul stației; realizarea accesului peste linii printr-o trecere la nivel, după cum a mai scris Club Feroviar.

Tot aici se precizează faptul că se vor menține peroanele intermediare existente, care nu sunt într-o stare tocmai bună și nici nu au înălțimea corespunzătoare pentru a facilita urcarea și coborârea din vagoane. Practic, se recurge la același model care a fost aplicat și în cazul stației Drobeta Turnu Severin de pe Magistrala 100, unde a fost făcut europeron doar la linia 1, iar celelalte peroane au fost ”uitate”.

Modernizarea peroanelor intermediare și a liniilor propriu-zise din gara Pașcani va fi făcută atunci când se va moderniza și Magistrala 500 București-Suceava.

Modernizarea stației CF Pașcani: europeron la linia 1, protejat cu copertină

La linia 1 a stației va fi construit un europeron. În proiect se arată că se va adapta peronul din fața clădirii de călători pentru a face legătura dintre cota interioară a clădirii și cota +0,55 a peronului față de nivelul superior al șinei. Acesta va avea o lățime de 6 m și o lungime de 250 m.

Peronul principal va fi protejat cu două copertine cu structură uşoară tip staţie de autobuz. Aceasta va avea structură metalică, închiderile fiind din sticlă securizată, atât la nivelul pereților, cât și la nivelul acoperișului.

Accesul în stație se va face cu ajutorul unei treceri la nivel pietonale, realizată cu dale elastice. Aceasta va fi amplasată la capătul peronului principal, spre capul X al stației. La nivelul etajului 1, se vor amenaja spații de birouri pentru personalul CFR în aripa sudică, respectiv spații pentru închiriat birouri în aripa nordică.

Se va reface șarpanta corpului central (hol central și aripi laterale) și se vor amenaja spații de expunere/circulație în aripile laterale. Copertina aferentă peronului pincipal rezemată pe structura clădirii va fi reparată și consolidată.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. Galele Feroviare 2024, eveniment in memoriam Octavian Udriște. LISTA premiilor

La București au avut loc miercuri seara Galele Feroviare 2024, eveniment desfășurat in memoriam Octavian Udriște, președintele onorific al Club Feroviar, care ne-a părăsit...

Ultimele Articole