miercuri, iunie 26, 2024
spot_img

O licitație de 17 milioane de euro pentru modernizarea căii ferate a fost anulată

O licitație în valoare de 17 milioane de euro pentru modernizarea căii ferate, lansată de Regionala Brașov a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, a fost anulată.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat la finele lunii februarie anunțul de licitație cu titlul ”Reparaţii linia CF 400 Topliţa-Stânceni (de la Km. 183+954 la Km. 192+945) inclusiv liniile 2, III, 4 şi aparatele de cale nr. 1, 3, 9, 5/7, 2, 8, 14 şi 4/6 din st. Topliţa (execuţie)”.

Valoarea totală estimată a contractului era de 84.832.065,9 lei, echivalentul a aproximativ 17 milioane de euro, așa cum am scris la vremea respectivă. Titlul procedurii face referire la reparații, însă de fapt este vorba de o modernizare, lucrările fiind complexe.



Procedura modernizarea căii ferate a fost anulată din lipsă de oferte

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost data de 3 iunie 2024, ora 15:00.

Potrivit anunțului din SEAP, licitația a fost anulată: ”Această procedură a fost anulată automat deoarece la data limită de depunere a ofertelor nici unul dintre ofertanții înscriși nu a criptat oferta financiară/sau nu a răspuns la toți factorii de evaluare electronici, după caz”.

Pe segmentul de cale ferată vizat de proiect, ultimele lucrări de reparație capitală s-au făcut în anul 1984, ultimele lucrări de reparații periodice cu mașini grele de cale în 1994, iar în 2004 s-au executat lucrări de buraj mecanizat. Traficul anual este de 4,28 milioane tone brute, iar cel acumulat este de 251,74 milioane tone brute. Structura traficului actual este preponderentă pentru călători.

Lungimea totală a liniei este de 8,034 km, din care 2,228 km sunt pe traverse de lemn şi 5,806 km pe traverse de beton. Suprastructura este alcătuită din șină de cale ferată tip 65 montată pe traverse de lemn şi de beton, cu prindere indirectă, cale cu joante, lungimea standard a şinei fiind de 25 de metri.

Potrivit ultimului recensământ făcut la fața locului, șina este uzată în proporție de 40%, traversele de beton necorespunzătoare în proporție de 26%, traversele de lemn necorespunzătoare în proporție de 35%, iar materialul metalic mărunt de prindere în proporție de 50% necorespunzător. Prisma căii este colmatată în proporție de 75%, iar pe o lungime a căii de 2,92 km șanțurile existente necesită lucrări de curățire. În lungul căii, traseul prezintă tasări pe zona joantelor, acestea fiind căzute din cauza traverselor de lemn putrezite. De asemenea, o mare parte din terasament necesită lucrări de consolidare. Şanţurile existente pe traseu sunt de pământ sau moloane, poziționate de o parte şi de alta ale căii ferate, fiind degradate, colmatate şi înierbate.

Indicatorii investiției au fos aprobați de Guvern în iunie 2021.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Agireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole