spot_img
joi, octombrie 28, 2021
spot_img

Debut cu stângul. Prima licitație feroviară din PNRR a fost anulată din lipsă de ofertanți

Prima licitație feroviară din PNRR a fost anulată, deoarece până la termenul limită de depunere a ofertelor nu s-a prezentat nicio firmă interesată.

licitație feroviară din PNRR modernizarea căii ferate Reșița-Timișoara alegeri locale 2020 calea ferată Reșița-Timișoara

Este vorba de licitația lansată de Primăria Reșița la mijlocul lunii trecute pentru întocmirea studiului de fezabilitate pentru modernizarea căii ferate Reșița-Timișoara, cu extensie către Stamora  Moravița, în valoare de 3,3 milioane de euro. Proiectul este inclus în PNRR, iar pe infrastructura feroviară modernizată ar urma să circule trenuri cu hidrogen.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație cu titlul ”Prestări servicii de elaborare a Studiului de prefezabilitate, a Studiului de fezabilitate, întocmire a documentației tehnice pentru achiziție proiect tehnic și execuție, întocmire a documentației în vederea obținerii finanțării proiectului în cadrul PNRR sau prin orice alt program de finanțare din ciclul financiar 2021-2027, în vederea realizării obiectivului de investiție <Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră>”.

Valoarea totala estimată a contractului, care va trebui finalizat în termen de 18 luni (dar nu mai târziu de 31 decembrie 2022), este de 16.370.000 lei, echivalentul a peste 3,3 milioane de euro.

Prima licitație feroviară din PNRR. Contractul trebuia derulat în patru faze

Prima fază a contractului este dedicată studiului de prefezabilitate și are o valoare estimată de 1.637.000 de lei fără TVA. La realizarea studiului, câștigătorul licitației va utiliza datele, studiile, informaţiile puse la dispoziţie și își va asuma responsabilitatea utilizării acestora în calitate de proiectant al obiectivului.

Faza 2 constă în realizarea studiului de fezabilitate și are o valoare estimată de 13.096.000 de lei fără TVA. Un prim obiectiv îl constituie stabilirea criteriilor de proiectare, inclusiv pe baza analizei de rezistenţă la schimbări climatice. Apoi urmează identificarea constrângerilor, identificarea a cel puţin două scenarii tehnico-economice în vederea realizării obiectivului de investiție. Se va face compararea detaliată a celor două variante, la nivel de proiect conceptual, evaluare preliminară a impactului asupra mediului şi analiză cost-beneficiu. În urma acestui proces, va avea loc selectarea variantei optime.

Faza 3 presupune întocmirea documentației tehnice necesare atribuirii contractului de achiziţie publică pentru proiectul tehnic și execuţia lucrărilor, valoarea estimată fiind de 982.200 de lei fără TVA.

În fine, faza 4 este dedicată întocmirii documentației pentru obținerea finanțării prin PNRR sau alt program de finanțare din ciclul financiar 2021-2027. În acest caz, valoarea estimată este de 654.800 de lei fără TVA.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare era data de 21 iulie 2021, ora 15,00. Numai că până la termenul limită nu a fost depusă nicio ofertă, potrivit informațiilor din SEAP.



Modernizarea căii ferate Reșița-Timișoara, cuprinsă în PNRR

În Planul Național de Redresare și Reziliență trimis de România la Bruxelles sunt prevăzute două tronsoane de cale ferată propuse pentru reînnoire: București-Pitești și Reșița-Voiteni.

Aceste două proiecte sunt planificate a fi operate cu trenuri cu hidrogen, nefiind astfel necesară electrificarea acestora. Traficul aferent acestor rute este unul de pasageri, în special de tip navetă, serviciu care se poate efectua cu trenuri de tip H-EMU sau B-EMU, electrificarea fiind un proces mai lung și costisitor financiar, nefiind justificat în acest moment, se precizează în document. (A.B.)

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole