Licitatie cu probleme la Varsovia: se resping iar ofertele pentru cele 213 tramvaie noi

Potrivit celor mai recente informatii aparute in presa poloneza, ZTM Warszawa a decis, la mijlocul lunii martie sa anuleze din nou licitatia pentru achizitia a 213 tramvaie noi. Decizia suprinde deoarece la inceputul lunii martie Curtea de Apel din Varsovia a declarat nevalida prima decizie a Companiei de Transport Public din Varsovia, ZTM Warszawa, de anulare a licitatiei. Astfel, potrivit deciziei Curtii de Apel, licitatia a trebuit sa fie reluata, iar ZTM Warszawa a trebuit sa reevalueze ofertele primite.

Astfel, in cursa pentru declararea castigatorului ramasesera Hyundai Rotem, consortiul Stadler-Solaris si Pesa.

Ofertele trimise de catre Hyundai Rotem si de catre consortiul Stadler-Solaris au fost respinse si intreaga licitatie a fost anulata din nou. Reprezentantul producatorului coreean a anuntat deja ca va contesta decizia companiei de transport public din Varsovia.

Presa din Polonia scrie ca decizia de a respinge oferta Hyundai Rotem a stat la baza unei incompatibiltati cu legislatia poloneza privind achizitiile publice.

Inca nu sunt concludente motivele respingerii ofertei inaintate de catre consortiul Stadler-Solaris, dar acesta ceruse intre timp sa isi restabileasca oferta.

In consecinta, singura oferta valabila ramasa in cursa era cea a producatorului Pesa, in valoare de 2,722 miliarde de zloti (647,9 milioane de euro), cu mult peste bugetul de 2,323 miliarde de zloti (538 de milioane de euro) stabilit de catre ZTM Warszawa.

Dar si oferta Pesa a fost respinsa, astfel ca deocamdata nu se cunoaste care va fi decizia ZTM Warszawa si cand se va relua licitatia sau daca se schimba in vreun fel cerintele tehnice.

Reamintim ca la prima licitatie oferta depusa de catre producatorul ceh de material rulant, Škoda, a fost declarat castigatoare, insa licitatia a fost anulata pe motiv ca oferta Škoda, in valoare de 2,72 miliarde de zloti (647,4 milioane de euro) depasise bugetul.

In cadrul licitatiei, criteriul de selectie cel mai important este pretul (53%), urmat de nivelul activitatii de intretinere in primii 1 milion de km (20%), consumul de energie (9%), impactul asupra sinei (5%) si zona cu podea joasa (3%).

Comanda ferma a ZTM Warszawa consta in livrarea a 123 de tramvaie (in prima etapa):  85 de tramvaie bidirectionale si 18 tramvaie unidirectionale cu podea joasa cu o lungime de 33 m si 20 de tramvaie cu o lungime de 24 m. Optiunea pentru inca 90 de astfel de vehicule include 45 de tramvaie bidirectionale si 45 de tramvaie unidirectionale, toate cu o lungime de 33 m.