spot_img
duminică, noiembrie 28, 2021
spot_img

CFR reia licitația pentru Viaductul Cârcea, avariat grav în 2018 de un mecanic de locomotivă beat

La un an și jumătate de la accidentul feroviar care l-a avariat grav, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA reia licitația pentru Viaductul Cârcea. Pe 12 august 2018, un mecanic de locomotivă aflat în stare de ebrietate a cauzat deraierea unui tren de marfă.

Adrian Bărbulescu

licitația pentru Viaductul Cârcea CFR repară Viaductul Cârcea

CFR SA a lansat în SICAP licitația având ca obiect reparația tablierului numărul 1 de pe firul II al Viaductului Cârcea amplasat la km 200+306 pe linia Videle-Orșova.

Lucrarea ce urmează a fi executată constă în: • Revizuirea poziţiilor aparatelor de reazem şi a unghiurilor de rotire a rulourilor aparatelor de reazem mobile la tablierele de pe firul II. • Introducerea în spatele culeei C1 fir II a unui podeţ provizoriu U5 în vederea descărcării terasamentului. • Executarea reparaţiilor elementelor structurale avariate ale tablierului nr. 1 de pe firul II. • Executarea unor rezemări suplimentare a celor trei tabliere de pe firul II, cu stive de traverse montate sub rigidizarle riglei inferioare a cadrelor transversale finale ale tablierelor conform soluţiilor de alcătuire a stivelor din proiect, planşele P12 şi P13. • Executarea unui trotuar nou, prin montarea unor console noi la tablierele 1,2 de pe firul II pe partea dinspre firul I şi refacerea podinei de trotuar cu dulapi metalici transversali. • Executarea unui parapet nou pe trotuarele dinspre firul I, pe lungimea tablierelor 1 şi 2 de pe firul II.

Valoarea totală estimată a lucrărilor executate este de 446.689,72 lei fără TVA. La finele lunii noiembrie, CFR SA lansase o licitație similară, cu aceeași valoare estimată. Până la termenul limită de 6 ianuarie nu s-a prezentat nici un ofertant.

Timpul în care trebuie executată lucrarea este de trei luni de zile. Ofertantul trebuie să prezinte o listă a lucrărilor realizate în cursul unei perioade care acoperă cel mult ultimii cinci ani, însoţită de certificate de bună execuţie pentru lucrările cele mai importante. Ofertantul trebuie să facă dovada că în ultimii cinci ani de la data limită stabilită pentru depunerea ofertelor a executat, la nivelul unuia sau mai multor contracte, lucrări similare a căror valoare individuală sau cumulată a fost de minimum 400.000 de lei fără TVA.

Valoarea garanţiei de participare este: 4.466 de lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 6 aprilie 2020, ora 15,00, iar oferta trebuie să fie valabilă până la data de 6 august 2020.

Se reia licitația pentru Viaductul Cârcea. Pe 12 august 2018 s-a prăbușit firul 1

La data de 12 august 2018, un tren de marfă a deraiat pe firul I al Viaductului Cârcea, după ce mecanicul de locomotivă a depășit semnalul de circulație aflat pe culoarea roșie şi a intrat pe firul închis pentru lucrări. Viaductul se află la 9 km de gara Craiova, la 45 km de Caracal și la 200 km de București.

Garnitura avea în componenţă 23 de vagoane, încărcate cu biodiesel, şi locomotiva. Şase vagoane au deraiat și au căzut de la o înălțime de peste 20 de metri. Din fericire nu s-au înregistrat victime omeneşti, dar un tronson al Viaductului Cârcea s-a prăbușit odată cu vagoanele.

În urma accidentului, circulaţia feroviară a fost închisă pe raza SRCF Craiova, între staţiile CF Malu Mare şi Banu Mărăcine, din cauza deraierii a șase vagoane din compunerea unui tren de marfă ce transporta produse petroliere, a anunțat la vremea respectivă Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA. Trenul circula pe distanţa Slobozia Veche – Curtici.

Mecanicul de locomotivă a fost testat cu etilotest şi a rezultat o alcoolemie de 0,72 mg/l alcool în sânge. Potrivit reprezentanților IPJ Dolj, pe numele acestuia s-a deschis dosar penal pentru comiterea infracţiunilor de prezență la serviciu sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe şi distrugerea sau semnalizarea falsă în cazul producerii unui accident.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole