Licitaţia pentru studiul de prefezabilitate al metroului din Cluj-Napoca a primit unda verde

Primăria Cluj-Napoca a publicat licitația pentru Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului și evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiții ”Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții. Valoarea contractului este de 46,44 milioane lei (9, 75 milioane euro). Contractul va fi finanțat din fonduri bugetare.

Criteriile de atribuire vor urmari cel mai bun raport calitate-preț, astfel componenta financiară va avea o pondere de 40%, iar componenta tehnică o pondere de 60%.

Ofertele pot fi depuse până la 1 iulie 2019, iar acestea trebuie sa fie valabile până la 1 noiembrie 2019.

Proiectul de investiții va fi realizat în două etape. În prima etapă va fi realizat Trenul Metropolitan pe infrastructura actuală, pe o secțiune de 43 kilometri.

În cea de-a doua etapă va fi realizat metroul pe axa vest-centru-est care urmărește să deservească principalele puncte de interes pornind din Gilău până la podul Ira, pe o lungime de aproximativ 16 km. Proiectul va avea două părți. În prima parte se va realiza legătura dintre comuna Florești și Podul Ira pe următorul traseu propus: zona de sud a comunei Florești – viitorul spital regional de urgență – centrul comercial Vivo – cartierul Mănăștur – centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira. Pentru zona din afara orașului se va studia posibilitatea realizării metroului suprateran, iar de la intrarea în Cluj-Napoca acesta urmând a fi realizat în subteran. A doua etapă a realizării metroului vizează crearea legăturii dintre comunele Florești și Gilău, anunta Primaria Cluj-Napoca.

”Acest proiect de investiții reprezintă un pas semnificativ pentru dezvoltarea socio-economică a zonei metropolitane Cluj-Napoca și are ca obiectiv asigurarea unor servicii de mobilitate de calitate ridicată pentru populația zonei metropolitane, precum și un transport eficient înspre și dinspre Cluj-Napoca”, a declarat Emil Boc, edilul municipiului Cluj-Napoca.

Clujul va fi al doilea oras din Romania cu linie de metrou, dupa Bucuresti.