Licitațiile lansate de SNTFC CFR Călători pentru modernizarea vagoanelor restaurant și a celor de clasa 1, cu bani din PNRR au fost anulate.
La mijlocul lunii iunie, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce avea ca obiect ”Servicii de modernizare vagon clasa I seria 1976 și achiziție servicii de mentenanță vagon clasa I modernizat”. Valoarea totală estimată a contractului este de 47.933.325 de euro.
Urmau să se modernizeze 30 de vagoane și să fie contractate servicii de mentenanță pentru 51.529.500 km. Până la termenul limită, 31 august, a fost depusă o singură ofertă, din partea Remarul 16 Februarie, reparator de material rulant, controlat de omul de afaceri Călin Mitică.
Numai că licitația a fost anulată. ”Abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau este imposibilă încheierea contractului. În baza prevederilor din Legea nr. 99/2016 art. 225 alin (1) lit. c) coroborat cu prev art. 225 alin (2) este imposibilă încheierea contractului având în vedere că valoarea ofertei prin propunerea financiară financiara pentru Serviciile de modernizare vagon de călători clasa I seria 1976 depășește valoarea estimată, pt serviciile de modernizare a vagoanelor 1976 iar EC se se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective în sensul suplimentării fondurilor alocate, această valoare estimata fiind inclusă în valoare maximală a proiectului PNRR menționat în fișa de date a achiziției”, se arată în anunțul din SEAP.
Și licitația pentru modernizarea vagoanelor restaurant a fost anulată
Tot Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca a depus unica ofertă pentru modernizarea vagoanelor restaurant ale CFR Călători, din aceleași motive ca la precedenta.
CITEȘTE și Vagoanele Bar ale CFR Călători: doar bere străină și scumpă și nu se acceptă carduri Revolut
La mijlocul lunii iunie, SNTFC CFR Călători a publicat în sistemul electronic de achiziții publice anunțul de licitație ce avea ca obiect ”Servicii de modernizare vagon bar-bistro seria 8976 și achiziție servicii de mentenanță vagon bar-bistro modernizat”. Valoarea totală estimată este de 15.977.775 de euro, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. În cadrul contractului urmau să se modernizeze 10 vagoane, iar mentenanța să fie asigurată pentru 17.176.500 km.
Licitația a fost anulată, tot din cauza ofertei prea mari depuse de Remarul 16 Februarie, potrivit anunțului din SEAP.