miercuri, februarie 12, 2025
spot_img

S-a lansat licitația pentru conexiunea feroviară la Aeroportul Timișoara, pe linia Regio Călători

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat vineri după amiază că SRCF Timișoara a lansat procedura de achiziție publică a serviciilor de proiectare şi execuţie pentru conexiunea feroviară la Aeroportul Timișoara.

Este vorba de lucrările de construire a unei linii de cale ferată care va asigura legătura directă cu Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara și de modernizare a liniei CF Timișoara Est – Radna, de unde se va construi racordul feroviar până la Aeroport. Potrivit anunțului de licitație din Sistemul electronic de achiziții publice, valoarea totală estimată a contractului este de 323.297.762,98 lei fără TVA, iar sursa de finanţare va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.



 

Obiectul contractului cuprinde modernizarea liniei existente Timișoara Est – Radna, pe întreaga lungime de 5,2 km, construirea unei linii de cale ferată dublă și electrificată (de la punctul de racordare) până la Aeroport, în lungime totală de 5 km, și construirea noii stații CF, cu două linii de garare, în imediata vecinătate a Aeroportului.

Perioada de proiectare și execuție a lucrărilor va fi de 30 de luni, dintre care opt luni pentru elaborarea proiectului tehnic şi 22 de luni pentru execuţia lucrărilor. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 12.12.2023, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.

Conexiunea feroviară la Aroportul Timișoara, pe o linie închiriată către Regio Călători

Proiectul presupune modernizarea și dublarea liniei simple secundare Timișoara Est-Radna, așa cum a mai scris Club Feroviar.

Este vorba de secția 213, pe care se circulă acum cu călători doar de la Timișoara Est la Remetea Mică, pe o distanță de 37 km din totalul de 67 km cât are toată secția. Pe aici circulă acum doar trenurile operatorului privat Regio Călători, care a închiriat secția de la CNCF CFR SA. De asemenea, poriectul presupune și construirea peroanelor în Halta Viile Giarmata (situată la 9 km de Timișoara Est), cu o lungime utilă de 200 m.



 

Se prevede îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 80 km/oră pentru trenurile de marfă și respectiv, la 120 km/oră pentru trenurile de călători. De asemenea, se va asigura gabaritul de electrificare (în sistem de alimentare de 25 kV), și este prevăzută asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabarit de încărcare C, lungimea liniilor din stație, facilități pentru persoane cu mobilitate redusă.

În proiect mai este prevăzută montarea sistemelor de sonorizare și avizare a călătorilor, teleafișaj pentru informare, sisteme de supraveghere video, montarea de instalații de telecomunicații digitale, echipamente pentru aplicații informatice, instalații de radiocomunicații și cablu subteran de fibră optică pe traseul Timișoara Est-Giarmata-Terminal Aeroport Internațional Traian Vuia Timișoara.

IN THE SPOTLIGHT

Un an de la moartea lui Octavian Udriște. Prietenia de 65 de ani cu Mihai Marcu

Azi se împlinește un an de când ne-a părăsit inginerul Octavian Udriște, cel care și-a dedicat întreaga carieră transportului pe calea ferată și cu...

Ultimele Articole