Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat luni că licitația pentru Cluj Napoca-Episcopia Bihor, proiect în valoare de 1,8 miliarde de euro, va avea loc în aprilie-mai 2021.
Este unul dintre marile proiecte pe infrastructură feroviară, care presupune electrificarea şi modernizarea liniei de cale ferată. Poriectul va fi finanțat prin Planul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă (PNRR).
Se fac ultimele pregătiri înainte de a fi lansată licitația pentru Cluj Napoca-Episcopia Bihor
”Avem în derulare un proiect extrem de important pentru regiunea de nord-vest, electrificarea şi reabilitarea liniei de ale ferată Cluj-Oradea-Episcopia Bihor, 166 de kilometri, pentru care avem studiul de fezabilitate aprobat, lucrăm la elaborarea documentaţiei de achiziţie a contractului de proiectare şi execuţie lucrări, un proiect în valoare de aproximativ de 1,8 miliarde de euro, termenul pentru lansarea licitaţiei fiind începutul anului viitor, în aprilie-mai. Aşadar ne-am asigurat că documentaţia este finalizată la timp, obţinem acordul de mediu, realizăm toate procedurile de avizare, scoatem la licitaţie acest obiectiv extrem de important. Ne-am asigurat că avem finanţare asigurată propunându-l spre finanţare din Planul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă. Vorbim de 9,3 miliarde de euro, pe care infrastructura de transport îi va accesa din cele 30 de miliarde alocate României”, a declarat Lucian Bode, într-o conferinţă de presă la Oradea.
Ministrul promite un portofoliu de proiecte în valoare de 17 miliarde de euro
Ministrul Transporturilor a subliniat că România are şansa istorică să folosească cele 30 miliarde de euro din PNRR cu o alocare de 9,3 miliarde pentru infrastructura de transport, dar cu posibilitatea de a extinde proiectele şi finanţarea pentru infrastructura de transport până la valoarea de 17 miliarde de euro.
”Noi am pregătit un portofoliu de proiecte a căror valoare atinge 17 miliarde de euro. Sigur că propunerea este de 9,3 miliarde de euro, dar, în condiţiile în care nu vom cheltui bani pe celelalte axe propuse a fi finanţate, noi suntem pregătiţi să tragem cât mai mulţi bani, până la 17 miliarde de euro pentru infrastructura de transport, pentru că îndeplinim cele trei condiţionalităţi: să semnăm contractele până în 2022, să finalizăm lucrările până în 2026 şi să îndeplinească condiţionalităţile legate de mediu şi de digitalizare”, a precizat Bode, citat de Agerpres.