Autoritatea pentru Reformă Feroviară a amânat încă o dată depunerea ofertelor la licitația de achiziție a 20 de trenuri inter-regionale. Mai este puțin și se împlinește un an de când licitația a fost demarată și nu s-a ajuns nici măcar la depunerea ofertelor.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a amânat încă o dată depunerea ofertelor la licitația de achiziție a 20 de trenuri inter-regionale, nou termen fiind 11 ianuarie 2021, potrivit unei erate publicate zilele trecute în Sitsemul de Achiziții Publice (SEAP).
Ultimul termen fusese 26 noiembrie, termen care la rândul lui nu a stat prea mult în picioare în SEAP.
Recent ARF a adus nu mai puțin de 40 de pagini de modificări ale documentației de licitație fapt care schimbă radical cerințele care trebuie îndeplinite de către oferte. Modificările sunt făcute în mod nerecomandat chiar în cursul procedurii, fapt care îngreunează licitația și care poate da naștere la alte contestații.
Dealtfel, potrivit surselor Club Feroviar, asocierea româno-chineză Astra Vagoane – CRRC China urmează să conteste la CNSC unele modificări, inclusiv cea prin care ofertanților li se cere să fi livrat anterior rame autorizate în Europa.
Citește aici o analiză despre activitatea ARF în cei patru ani de la înființare.
ARF nu a reușit în ultimii ani să ducă la bun sfârșit nicio licitație dedicată achiziției de trenuri. Țările vecine, printre care Polonia, Cehia sau Croația au cumpărat până acum zeci de trenuri din fonduri europene. Mai mult, se pare că fondurile alocate prin POIM pe acest proiect nu vor putea fi consumate. România va fi nevoită să cumpere trenurile în cadrul ultimului Program de Redresare și Reziliență, anunțat recent de către Comisia Europeană. (D.C.)