miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

Letonia își modernizează infrastructura de transport de călători

În curând va fi lansată o licitație deschisă pentru două proiecte feroviare letone,  pe o linie care leagă centrul țării de partea de est, spre granița cu Estonia.

Latvijas dzelzceļš (LDz) va lansa licitațiile pentru proiectarea și construcția lucrărilor de modernizare a infrastructurii pentru călători pe linia feroviară Rīga – Lugaži, de 166 km. Modernizarea cuprinde două proiecte principale, unul incluzând linia Rīga – Lugaži și celălalt, conexiunea Rīga – Lugaži – frontiera de stat. LDz a organizat o consultare online cu furnizorii interesați la 21 ianuarie 2025, precum și cu furnizorii interesați care sunt invitați să își prezinte comentariile și propunerile în scris.
Scopul întâlnirii a fost de a informa potențialii furnizori cu privire la condițiile de bază ale achiziției planificate, de a identifica capacitățile acestora de a furniza o ofertă care să îndeplinească obiectul achiziției în conformitate cu specificațiile tehnice și de a primi propuneri pentru îmbunătățirea documentației de achiziție.
În primul trimestru al anului 2025, LDz intenționează să anunțe trei licitații deschise pentru proiectul „Modernizarea infrastructurii feroviare de călători”, care implică lucrări pe următoarele rute:
Linia Rīga – Liepāja: Construcție (proiectare și lucrări de construcție);
Linia Rīga – Lugaži (Jugla, Garkalne): Construcție (proiectare și lucrări de construcție), care este cofinanțată de UE prin Fondul de coeziune. Se preconizează că proiectarea va fi finalizată în nouă luni de la data semnării contractului, iar lucrările de construcție vor fi finalizate în martie 2027.

Modernizarea infrastructurii feroviare de călători pe ruta Rīga – Lugaži – frontiera de stat cu Estonia: Construcție (proiectare și lucrări de construcție). Proiectul acoperă lucrări de construcție care vor fi efectuate în nouă stații și opriri (Inčukalns, Egļupe, Sigulda, Līgatne, Ieriķi, Lode, Valmiera, Strenči, Valka). Pentru a oferi beneficii, contractanții pentru aceste două proiecte feroviare letone vor fi responsabili pentru demontarea platformelor de călători existente, a infrastructurii aferente, a clădirilor și a altor structuri, pentru construirea de noi platforme supraînălțate, inclusiv infrastructura de acces, instalarea platformelor și a echipamentelor din stații, precum și construirea și reconstrucția infrastructurii de acces la platforme, inclusiv treceri de pietoni, căi pietonale, piețe, construirea de lifturi. În plus, câștigătorul va fi, de asemenea, responsabil pentru construcția sistemului extern de alimentare cu energie electrică și iluminat, precum și pentru instalarea infrastructurii și a sistemelor de supraveghere video și reconstrucția sistemului de semnalizare feroviară.

Articol preluat de pe RailwayPRO.com

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole