vineri, martie 29, 2024
spot_img

LEO Express devine primul operator feroviar privat din Polonia

Oficiul de Transport Feroviar din Polonia (UTK) a anuntat ca, incepand cu 10 decembrie 2017, operatorul feroviar privat ceh, LEO Express, va putea sa opereze pe ruta Cracovia – Praga.
„Calatorii vor putea beneficia de legaturi feroviare cu Cehia: oferta actuala pe aceasta ruta va fi extinsa fara investitii din fonduri publice. Polonezii se vor alatura suedezilor, britanicilor, cehilor, germanilor, slovacilor, austriecilor si italienilor care au beneficiat de concurenta in sectorul feroviar si, prin urmare, de un transport feroviar de calatori imbunatatit”, a declarat Peter Köhler, presedintele LEO Express.
La inceputul lunii iunie 2017, LEO Express a informat UTK cu privire la planurile companiei de a infiinta un nou serviciu international de transport calatori pe ruta Praga – Cracovia – Praga. In septembrie, operatorul a modificat notificarea. UTK nu a primit nicio solicitare, niciun test de scop principal sau test de echilibru economic nefiind inaintate pentru a fi modificate.
In consecinta, UTK ar putea oferi acces liber fara teste suplimentare. O astfel de procedura este definita in Legea Feroviara.
„Sunt incantat ca am putut sa iau o decizie favorabila pentru o noua companie feroviara. Concurenta pe calea ferata creste sansa ca pasagerii sa primeasca ceea ce doresc: pret, confort si calitatea serviciilor. Este important ca aceasta concurenta sa fie guvernata de clauze legislative pentru a imbunatati confortul calatorilor. Nu dorim sa ne confruntam cu o inrautatire a frecventei serviciului pe termen lung”, a declarat Ignacy Góra, Presedintele UTK.
LEO Express planuieste sa opereze o pereche de trenuri in fiecare zi pe ruta Praga – Cracovia – Praga. Compania feroviara a anuntat trei rute alternative. Fiecare optiune include opriri in: Zebrzydowice, Pszczyna, Tychy, Katowice si Mysłowice. Prima optiune include opriri in: Jaworzno, Trzebinia si Krzeszowice, iar Jaworzno, Olkusz, Tunel si Miechów sunt statiile enumerate pentru a doua optiune. A treia optiune include statii in Oświęcim, Zator si Skawina.
Conform estimarilor, trenul va pleca din Polonia dimineata devreme si se va intoarce in Cracovia seara, ajungand la destinatie pana la miezul noptii.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole