spot_img
luni, decembrie 6, 2021
spot_img

BREAKING Președintele Klaus Iohannis a promulgat Legea bugetului de stat pe 2021

Președintele Klaus Iohannis a promulgat luni după amiază Legea bugetului de stat pe 2021. De acum se pot adopta și bugetele de venituri și cheltuieli ale companiilor feroviare din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Legea bugetului de stat pe 2021 dezafectarea căii ferate Răzoare-Luică prelungirea stării de urgență starea de urgență Bugetul pe 2020 a fost promulgat Lucian Bode a depus jurământul Statutul personalului feroviar

Bugetul de stat e stabilit la venituri în sumă de 173.700 miliarde de lei, iar la cheltuieli 326.407 miliarde de lei credite de angajament şi 261.050 miliarde de lei credite bugetare, iar deficitul este de 87.349 miliarde de lei.

La nivel consolidat, deficitul este estimat la 7,16% din Produsul Intern Brut (pe cash) în 2021, în condiţiile unor venituri care reprezintă 32,67% din PIB, echivalentul a 364.907 miliarde lei, şi ale unor cheltuieli de 39,84% din PIB, însemnând 444907 miliarde lei. Creşterea economică este estimată la 4,31% pentru acest an.

1,4 miliarde de lei pentru întreținerea infrastructurii feroviare, în Legea bugetului de stat pe 2021

Bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii propus pentru 2021 este de 14,12 miliarde de lei, în creştere cu 9,57% faţă de cel de anul trecut. Din această sumă, 1,4 miliarde de lei sutn prevăzuți pentru întreținerea infrastructurii feroviare.

Pe partea feroviară, cea mai mare parte a alocărilor financiare va merge în acest an pentru continuarea investițiilor de modernizare a tronsoanelor de pe Coridorul IV. Potrivit proiectului de buget al MTI pentru anul în curs, priorităţile strategice pe termen mediu ale ministerului în domeniul infrastructurilor şi serviciilor de transport, pentru perioada 2021-2024, vizează, în principal, creşterea accesibilităţii României prin integrarea reţelelor naţionale de transport feroviar, rutier, naval, aerian (şi logistică) la reţelele europene, respectiv la cele internaţionale, concomitent cu dezvoltarea echilibrată a sistemului naţional de transport, economiei locale şi regionale, îmbunătăţirea confortului călătorilor şi creşterea siguranţei acestora, eficientizarea transportului de marfă, mărirea mobilităţii populaţiei şi îmbunătăţirea calităţii mediului. (A.B.)

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole