spot_img
marți, mai 24, 2022
spot_img

O singură ofertă pentru studiul de fezabilitate privind legătura feroviară la Aeroportul Timișoara

O singură ofertă a fost depusă la licitația organizată de Regionala Timișoara a CFR SA pentru studiul de fezabilitate privind legătura feroviară la Aeroportul Timișoara. Este vorba de firma care a realizat SF și consultanța și pentru calea ferată Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă Otopeni.

Adrian Bărbulescu

legătura feroviară la Aeroportul Timișoara viitorul Aeroport Galați

Pe 6 iulie 2020, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Realizare conexiune feroviară cu aeroportul internațional Traian Vuia Timișoara – Studiu de Fezabilitate”.

Valoarea estimată a contractului este de 1.734.333,30 lei fără TVA, echivalentul a aproape 360.000 de euro. Studiul de fezabilitate va prezenta cea mai bună variantă privind realizarea legăturii dintre rețeaua feroviară existentă și Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara. Firma câștigătoare va fi obligată să studieze și să coreleze documentația pe care o va prezenta CFR cu toate studiile de prefezabilitate şi fezabilitate și toate proiectele aflate în diferite faze de proiectare în faze de implementare ale Consiliului Județean Timișoara, Primăriei Timișoara, ale CFR SA, ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), cu Planul de Urbanism Zonal al Aeroportului Internațional Traian Vuia Timișoara, PUG-ul aprobat al comunei Ghiroda și legislația în vigoare.

Gara Timișoara Est, punctul de plecare pentru legătura feroviară la Aeroportul Timișoara

Gara Timișoara Est, de unde urmează să plece conexiunea feroviară spre aeroport, este cuprinsă în cadrul studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad. În prezent, accesul la Aeroportul Traian Vuia Timișoara este asigurat numai pe cale rutieră, printr-un drum cu două benzi, situație în care nu este o fluență corespunzătoare a transportului de marfă și de persoane.

În studiul de fezabilitate se vor analiza variante care vor lua în calcul racordarea la secția CF 217 Timișoara Est-Radna și variante privind un traseu nou de cale ferată racordat din Gara Timișoara Est.

La desemnarea câștigătorului licitației, prețul ofertei va avea o pondere de doar 40%, restul fiind reprezentat de componenta tehnică, adică demonstrarea capacității tehnice de implementare a contractului, precum si o planificare adecvată a resurselor umane și a activităților.

Baicons a depus singura ofertă pentru SF referitor la legătura feroviară la Aeroportul Timișoara

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost 28 iulie 2020, dată până la care a fost un singur ofertant.

Este vorba de firma bucureșteană Baicons Impex, controlată de omul de afaceri Marin Baicu. ”Ofertant unic: Baicons Impex SRL”, se arată în anunțul din SEAP. Ca subcontractor declarat, în proporție de 4,9%, este menționată firma Protelco.

Potrivit calendarului licitației, evaluarea ofertei tehnice și a celei financiare se va face până la data de 26 august 2020.

Proiecte feroviare în care este implicată Baicons

Firma bucureșteană Baicons are în portofoliul său mai multe proiecte de consultanță și proiectare în domeniul feroviar.

Unul dintre cele mai importante este calea ferată de Otopeni. În iulie 2019, CFR SA a desemnat firma Baicons pentru contractul de consultanță și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor aferente obiectivului de investiţii: ”Modernizarea liniei de cale ferată București – Aeroport Otopeni”, în valoare de 5,19 milioane de lei. Baicons a mai primit în 2018 un contract de de 2,5 milioane de lei, pentru reactualizarea studiului de fezabilitate necesar aceluiași proiect.

Firma bucureșteană mai este implicată și în licitația pentru podul de la Grădiștea, pe ruta București-Giurgiu, prăbușit în 2005. La licitație a fost depusă o singură ofertă, a austriecilor de la Porr Construct, care au Baicons printre subcontractorii declarați.

Anul trecut, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a semnat un alt contract cu Baicons, pentru proiectul tehnic de reconstrucție a podului de la Budila, prăbușit în vara lui 2018. La licitaţie s-au înscris două firme de profil, iar contractul a fost adjudecat de bucureştenii de la Baicons Impex, care vor încasa 418.880 de lei pentru întocmirea acestor documentaţii.

Ultimele Articole