spot_img
vineri, ianuarie 21, 2022
spot_img

La loc comanda: Ciolacu nu vrea trenuri cu hidrogen. Mai întâi, satul românesc

Ciolacu nu vrea trenuri cu hidrogen în România. Mai întâi vrea să le vadă în Germania și să fie rezolvate problemele satului românesc.

Marcel Ciolacu, președintele PSD, susţine că trenurile cu hidrogen nu reprezintă o prioritate pentru România, declarația fiind făcută într-o emisiune televizată la TVR. Întâi, trebuie să rezolvăm problemele din satele româneşti, spune liderul PSD.

Marcel Ciolacu consideră că trenurile rapide ar rezolva problemele României în domeniul transporturilor feroviare.

„Eu nu sunt de acord cu trenul pe hidrogen cum nu există niciunde în Europa.. Am rezolvat toate problemele în satele româneşti? Trenurile rapide rezolvă problema. Să văd mai întâi trenurile acelea în Germania” a spus Marcel Ciolacu.

Preşedintele PSD a mai spus că România şi-ar putea modifica strategia dacă trenurile ar fi fabricate în regiune.

„De ce să nu facem o fabrică aici, în România? Să facem un hub aici, în Europa de Est, asta-i altă problemă”, a precizat Marcel Ciolacu.

Declarațiile liderului PSD, partid aflat la guvernare, sunt contrare planurilor anunțate cu nici un an în urmă tot de către oficiali români și ridică semne de întrebare privind consecvența politicilor publice la nivel central din România și credibilitatea proiectelor anunțate de către echipele guvernamentale.

Interesant

  • Sunt trenurile pe hidrogen total nepoluante? Impactul utilizării pe scară largă a hidrogenului asupra atmosferei este incert. Practic problema e o posibilă mutare a sursei de poluare de la vehiculul ce il utilizează la partea de producție. În funcție de modul de obținere a hidrogenului, producerea acestuia poate fi poluantă sau nu. 
  • E hidrogenul singura tehnologie menită să înlocuiască trenurile diesel? Un studiu privind rentabilitatea unităților multiple electrice cu baterii (BEMU) și a unităților multiple electrice cu hidrogen (HEMU) ca alternative la motorină a constatat că BEMU-urile ar putea fi cu până la 59 milioane EUR (35%) mai puțin costisitoare de cumpărat și de exploatat în comparație cu cele cu celule de combustibil. Tehnologia cu hidrogen este însă una nouă față de cea cu baterii și ca urmare probabil va deveni mult mai ieftină în viitor.
  • Sunt perfect interșanjabile trenurile cu hidrogen față de cele cu baterii? Probabil că nu. Cele cu baterii se pot încărca in momentul circulației pe secțiunile electrificare în timp ce cele cu hidrogen necesită puncte speciale de încărcare. Ca urmare trenurile cu hidrogen par a fi util pe secțiunile lungi neelectrificare în timp ce cele cu baterii pe secțiunile mai scurte pe care porțiunile electrificate alternează cu cele neelectrificate.
  • Sunt într-adevăr țările UE lipsite de trenuri cu hidrogen? Un prim contract a fost semnat încă de acuym patru ani, în noiembrie 2017. Conducerea Autoritatii de Transport Local din Saxonia Inferioara (LNGV), Alstom si The Linde Group au semnat contractele pentru livrarea a 14 trenuri cu pile de combustie cu hidrogen Coradia iLint, intretinerea acestora pe durata a 30 de ani, precum si furnizarea de energie, in Wolfsburg, Germania.
  • Sunt trenurile cu hidrogen competitoare cu satul românesc? Și da și nu. Nu, pentru că achiziția de trenuri cu hidrogen se poate face pe axe ale Programului Național de Redresare și Reziliență, banii neputând fi astfel redirijați către proiecte de dezvoltare rurală. Da, dacă ne gândim că astfel de proiecte au o componență importantă de cofinanțare de la bugetul de stat. Trebuie avut în vedere însă la problema satului românesc nu e atât lipsa banilor de la buget, cât calitatea proastă a proiectelor finanțate de la buget de stat (gen terenuri de fotbal în sate în loc de rețele de canalizare etc) și slaba performanță a administrației locale în cheltuirea corectă a banilor.

Ultimele Articole