Președintele Iohannis a promulgat legea privind Pachetul 4 feroviar

2 iunie 2020

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat, marţi, decretul privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului privind siguranţa feroviară. În urmă cu câteva zile Comisia Europeană a anunțat amânarea termenului de implementare a Pachetului 4 feroviar până în septembrie însă România s-a grăbit încă de anul trecut să adopte pachetul. Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului privind siguranţa feroviară este parte a Pachetului 4.

Doru Cireașă

Klaus Iohannis a promulgat legea privind Pachetul 4 feroviar infringement pe domeniul feroviar Măsuri susținere sector feroviar

Ordonanţa de urgenţă a fost publicată în Monitorul Oficial pe 12 decembrie, anul trecut şi conţine dispoziţii pentru asigurarea dezvoltării şi îmbunătăţirii siguranţei sistemului feroviar din România şi îmbunătăţirea accesului la piaţa serviciilor de transport feroviar, prin armonizarea cadrului de reglementare cu celelalte state membre UE, elaborarea de obiective de siguranţă comune şi metode de siguranţă comune în vederea eliminării treptate a nevoii de norme naţionale, stabilirea de principii pentru eliberarea, reînnoirea, modificarea şi restricţionarea sau revocarea certificatelor unice de siguranţă şi a autorizaţiilor de siguranţă, potrivit Agerpres.

Klaus Iohannis a promulgat legea privind Pachetul 4 feroviar

Totodată, potrivit MO, dispoziţiile trasate prin ordonanţă au ca scop şi întărirea rolului, în România, a autorităţii naţionale de siguranţă şi a organismului de investigare a accidentelor şi incidentelor şi definirea unor principii comune pentru gestionarea, reglementarea şi controlul siguranţei feroviare.

Ordonanţa a fost elaborată “având în vedere faptul că în România sistemul feroviar trebuie adus la un nivel care să permită includerea sa în spaţiul feroviar unic european, ceea ce presupune o reformă a sectorului feroviar prin încurajarea
concurenţei şi a inovării în zona pieţei interne a transportului feroviar de călători”, mai precizează documentul oficial. OUG a fost adoptată în contextul Directivei Parlamentului European şi a Consiliului privind interoperabilitatea sistemului feroviar în Uniunea Europeană şi al Directivei Parlamentului European şi a Consiliului privind siguranţa feroviară, denumite “Pachetul 4 Feroviar”.