Trei noi terminale kazah-chineze urmează să fie lansate în acest an, a anunțat compania națională Kazakhstan Temir Zholy (KTZ). La 21 februarie 2025, directorul general al KTZ a efectuat o vizită în China, fiind primit de Fan Hongwei, secretarul Comitetului de partid al PCC din Xi’an, care a discutat despre planurile care urmează să fie puse în aplicare în acest an și în 2026.
Cele două părți au aprobat planurile de dezvoltare pentru acest an, care includ lansarea unui complex logistic în Almaty (GTS-2), deschiderea unui nou centru logistic – terminalul CRK la stația Selyatino din regiunea Moscova din Rusia și lansarea unui terminal în portul Alyat din Azerbaidjan.
În 2026, vor fi lansate centre logistice și terminale și în stația Svisloch din Belarus și în Budapesta, Ungaria.
O abordare integrată și o implementare dinamică a proiectelor vor permite anul viitor formarea unei rețele complete de terminale în direcția Est – Vest, ceea ce va reprezenta un pas important în dezvoltarea potențialului de tranzit și transport al Kazahstanului.
Cei doi oficiali au remarcat faptul că anul trecut, peste 5.000 de trenuri au fost trimise din portul uscat Xi’an pe direcția China – Europa, ceea ce reprezintă 25% din totalul transporturilor pe această rută și constituie un record istoric.
Datorită activității terminalului comun de mărfuri din Xi’an, ca nod-cheie pe ruta Coridorului Mijlociu (ruta de transport internațional transcaspic), volumul transporturilor a crescut de 33 de ori în 2024.
Pentru a crește capacitatea de transport și pentru a elimina blocajele, o serie de proiecte logistice internaționale sunt puse în aplicare în parteneriat cu portul uscat Xi’an, care au o investiție totală de peste 200 de milioane de dolari.
În timpul negocierilor, s-a subliniat faptul că acordurile în curs de punere în aplicare au transformat cooperarea strânsă într-o alianță strategică care formează lanțuri logistice fiabile și deschide noi oportunități pentru creșterea traficului de mărfuri și dezvoltarea industriilor de transport din Kazahstan și China, pentru care noile terminale kazah-chineze vor juca un rol esențial.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com