spot_img
miercuri, noiembrie 30, 2022
spot_img

Judecătoria Câmpulung Moldovenesc trage pe dreapta Mocănița de la Moldovița

Magistrații de la Judecătoria Câmpulung Moldovenesc au pronunțat o sentință al cărei efect va fi oprirea circulației pentru Mocănița de la Moldovița.

Judecătorii au respins acțiunea confesorie formulată de reclamanta SC Cale Ferată Îngustă SRL, în contradictoriu cu pârâta Paula Simonela Hloșciuc, din comuna Moldovița, deoarece magistrații au stabilit că societății îi lipsește calitatea procesuală activă, informează publicația Glasul Sucevei.

La data de 15 iunie 2021, SC Cale Ferată Îngustă SRL a chemat-o în judecată pe Paula Simonela Hloșciuc, dorind ca aceasta să fie obligată la respectarea dreptului de superficie constituit încă din anul 2006, pe durata existenței liniei ferate înguste, prin înțelegerea cu proprietarul de la acea vreme al terenului pe care este amplasată linia de cale ferată îngustă destinată transportului feroviar de agrement Moldovița. Reclamanta a arătat că este proprietara căii ferate înguste pe care circulă trenul de agrement Mocănița, cale ferată pe care a preluat-o de la Ocolul Silvic Moldovița și pe care a renovat-o în totalitate, iar proprietarul UAT Moldovița i-a acordat dreptul de folosință începând cu  anul 2005. Însă anul trecut, Paula Simonela Hloșciuc a anunțat că a devenit proprietara unei suprafețe de teren de 190 mp, pe care este amplasată linia ferată îngustă care se întinde pe o suprafață de 4.000 mp. „Am demonstrat că Mocănița circulă pe terenurile noastre fără acceptul nostru. Noi nu ne dorim ca Mocănița să nu mai existe, ci ca proprietarul ei să încerce să găsească o soluție de compromis”, a declarat ea.



Mocănița de la Moldovița, subiect de scandal și în trecut

Traseul Mocăniței de la Moldovița a fost blocat în luna mai 2021 de mai mulți localnici care revendică o suprafață de 190 mp de teren, inclusiv pe o porțiune de câțiva metri pe care trec șinele (vezi foto).

Un bolovan de mari dimensiuni a fost amplasat peste șine, iar circulația garniturii a devenit imposibilă, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. După aproape o săptămână, bolovanul a fost îndepărtat, iar Mocănița a putut circula din nou.

Ultimele Articole