spot_img
miercuri, februarie 8, 2023
spot_img

Jigniri ale primarul Reșiței la adresa Transporturilor: sub ministru, jumătate sunt idioți

Funcționari ai Ministerului Transporturilor ar fi cerut oficialilor din Primăria Reșița poze cu un tram-train ca să vadă cum arată, fapt pentru care primarul Reșiței, Nelu Popa, consideră că aceștia sunt în bună parte idioți.

Primarul Reșiței gândește cu o viteză mult prea mare decât cea cu care par a fi învățați funcționarii din Ministerul Transporturilor și de la Căile Ferate Române, aceștia cerând fotografii pentru a vedea și ei ce vrea să pună Popa pe linie între orașul de pe Bârzava și Timișoara, potrivit publicației expressdebanat.ro.

Tram-train-ul pe care îl dorește Nelu Popa ca legătură rapidă a Reșiței cu capitala Banatului e luat în râs de multă lume, iar protocolul semnat la Timișoara zilele trecute e considerat de adversarii politici drept o hârtie fără niciun fel de valoare.

Edilul-șef spune însă că lucrurile sunt cât se poate de serioase și e îngrijorat doar de faptul că lucrurile se pot mișca în direcția bună destul de lent. Și asta pentru că multora le lipsește viziunea. „Am încheiat un protocol pentru realizarea a patru sau cinci obiective, două de cale ferată, Reșița – Timișoara, conexiunea cu aeroportul, modernizarea liniei și tram-train Berzovia – Oravița – Anina. Aceste lucruri se vor face! Noi am făcut deja o adresă acum două săptămâni la Ministerul Transporturilor să ne prindă Master Planul de transport 2020- 2030 cu aceste două proiecte de cale ferată. Consiliera mea pe proiecte europene a avut o discuție cu un responsabil din CFR care a zis că nu prea sunt ok că tram-train-ul ăsta nu prea știu ce e. Deci, atenție, un om din Ministerul Transporturilor întreabă ce îi ăla tram-train că ei nu știu. «Dați-ne și nouă date, că dacă e vorba de un fel de tramvai care iese din oraș merge numai pe zona metropolitană, care e maxim 30 de km și nu prea se potrivește», i-a spus consilierei mele”, a dezvăluit Nelu Popa pentru expressdebanat.ro.

Surse Club Feroviar explică că discuția nu a fost purtată cu responsabili CFR, cum apare în declarația primarului, ci cu oficiali ai Ministerului pe zona feroviară. Răspunsul pare a avea legătură cu faptul că pentru a-i fi permis accesul pe infrastructura feroviară, un vehicul trebuie să îndeplinească unele condiții, precum posibilitatea de a circula cu o anumită viteză, gabarit, compatibilitate cu sistemele feroviare de siguranță, autorizare conform legislației etc. Este posibil ca introducerea în circulație a tram-trainurilor să necesite modificarea legislației.

Primarul Reșiței recunoaște că nu se pune să inventeze acum roata de la căruță, ci caută exemple care să-l ajute să câștige timp. A cerut date în acest sens din Germania, de la Baden-Baden – Karlsruhe, unde există astfel de linii de cale ferată, și de la Leipzig sau Berlin. „Am cerut date tehnice despre acest material rulant pe care să îl trimitem, culmea, la CFR, la București. Nu e vorba doar de ministru, sub el e o încrengătură întreagă dintre care jumătate sunt idioți și îmi asum când spun asta: domnule, sunt idioți! Cum să mă întrebe ei pe mine ce e un tram-train?! Păi, ei ar trebuie să mă învețe pe mine ce e un tram-train. Ministrul Boloș a creat posibilitatea de a coborî decizia la noi și să putem face noi ce nu sunt în stare să facă ei la București. Am vorbit cu ministrul Bode la telefon, i-am expus problema, omul a înțeles exact despre ce e vorba, m-a trimis la un director de-ai lui din minister, omul m-a sunat imediat, am stabilit o video conferință și dăm detalii astfel încât proiectele să se facă, dar e vorba de o luptă, nu merge așa, nu e simplu”, a adăugat Nelu Popa.

Ce este tram-train-ul

Un tramvai-tren este un vehicul de tramvai pentru transport public apt să circule și să treacă de la de la o rețea de tramvaie urbană la liniile de cale ferată principale care sunt partajate cu trenurile convenționale. Aceasta combină flexibilitatea și accesibilitatea tramvaiului cu viteza mai mare a unui tren și face o distanță între distanța dintre gările principale și un centru al orașului. Există, de asemenea, un tren-tramvai, care este un tren modificat pentru a circula și pe linii de tramvai. În general, tramvaiul și trenul-tramvai sunt interschimbabile, deși un tren-tramvai se bazează pe un design de tren modificat pentru a funcționa și ca tramvai și un tramvai-tren se bazează pe un design de tramvai modificat pentru a circula și pe o linie de tren. Conceptul de tramvai-tren a fost inițiat cu modelul Karlsruhe în Germania și de atunci a fost adoptat în Mulhouse în Franța și în Kassel și Saarbrücken în Germania. În Europa sunt șapte țări care utilizează așa ceva, dar sistemul e implementat și în orașe din America de Nord sau Asia. (D.C.)

Ultimele Articole