spot_img
vineri, august 12, 2022
spot_img

ITF 2017: Trenuri de marfa mai lungi ar putea tranzita Coridorul feroviar Rhine-Alpine

În cadrul Forumului Internațional de Transport (ITF 2017), desfășurat la Leipzig, Miniștrii de Transport din țări precum Olanda, Italia, Elveția, Belgia și Germania au discutat despre coridorul feroviar Rhine-Alpine, cel care face legătura între porturile strategice Rotterdam și Genoa via Elveția dar și cu centre economice importante precum bazinul Rhin-Ruhr și regiunea Rhin-Main-Neckar, ambele situate pe teritoriul german.

Alături de reprezentanții pe probleme de transport din Comisia Europeană și cei implicați în sectorul de transport feroviar, Miniștrii de Transport din statele sus-menționate și-au luat angajamentul de a contribui la dezvoltarea acestei rute de transport, care beneficiază deja de punerea în folosință a Tunelului Gotthard (care leagă pe calea ferată Italia de Elveția). Accentul a fost pus și pe sporirea atractivității coridorului ca rută principală pentru clienții din segmentul transportului de marfă.

Un factor cheie pentru extinderea capacității pe această rută îl reprezintă introducerea trenurilor mai lungi iar în acest sens miniștrii de transport reuniți la Leipzig au discutat despre posibilitatea de a introduce, până în 2021, trenuri de 740 metri, cu 200 de metri mai lungi decât cele care operează în prezent pe ruta Rotterdam-Genoa.

Coridorul Feroviar de Marfă Rhine-Alpine este unul din cele nouă coridoare feroviare de marfă strategice din Europa, care oferă celor implicați în sectorul transportului de marfă și clienților o gamă largă de oportunități de tranzit pe teritoriul european. Fiind o inițiativă publică și privată, în egală măsură, principalele obiective ale coridorului constau în eliminarea blocajelor capacității de transport, construirea conexiunilor transfrontaliere, acolo unde acestea lipsesc în prezent, precum și promovarea interoperabilității și a integrării modale.

 

Pentru a fi la curent cu cele mai noi stiri din domeniul feroviar abonati-va la newsletter-ul nostru aici.

Ultimele Articole