joi, ianuarie 16, 2025
spot_img

Italia investeste 8 mld euro in proiectele feroviare

italiaIn cadrul strategiei “Unlock Italy”, peste 8 mld euro se vor investi in proiectele feroviare din Italia in acest an, a anuntat Ministrul Transporturilor Graziano Delrio. In 2015, peste 9 mld euro au fost alocati pentru proiecte. Valoarea totala alocata in cei doi ani este de 17 mld euro.
1,3 mld euro se vor investi in extinderea transportului feroviar din zonele metropolitane, in special in Calabria si Sardinia, pentru a realiza conexiuni feroviare catre principalele aeroporturi.
Pentru transportul feroviar de mare viteza, Italia a anuntat alocarea a 4,47 mld euro ce vizeaza completarea si optimizarea retelei centrale, pe axa Milano-Venetia si realizarea tunelului Brenner. Lucrarile vor fi demarate mai intai pe liniile Napoli-Bari si Palermo-Catania-Messina.
“Importanta coridoarelor ce traverseaza Italia si angajamentul de a confirma rolul tarii in cadrul hub-urilor de transport fac parte din dezvoltarea retelei unice a UE, asa cum este stipulate si in Pachetul IV Feroviar”, a declara ministrul.
758 mil euro se vor investi in proiectele de imbunatatire a accesibilitatii serviciilor, inclusive in statiile din Roma, Milano, Torino, Florenta si Bologna.
Pentru siguranta sistemelor feroviare din regiunile geografice de risc se vor aloca 1,2 mld euro, proiectele incluzand actiunile necesare pentru limitarea riscurilor in tuneluri si zonele cu ris seismic.
Pentru abordarea cresterii traficului si eliminarea sistemelor vechi, se vor aloca 485 mil euro in achizitia si instalarea noilor tehnologii, in special pe ruta Torino-Padua, pe linia Bologna-Padua, ca parte a jonctiunii feroviare Napoli.
Pentru infrastructura si modernizarea tehnologica pe coridoarele importante, se vor investi 487 mil euro, mai ales pe rutele Florenta-Roma, Genova- Ventimiglia, Milano-Bologna si Roma-Napoli. Noile tehnologii instalate in jonctiunile urbane vor determina cresterea frecventei trenurilor regionale si metropolitane.
Proiectelor din transportul feroviar de marfa li se vor acorda 264 mil euro si vizeaza cordioarele Mediterana, Reno-Alps, si Baltic-Adriatic-Mediterranean Scandinavia. “Deciziile privind alocarea investitiilor in proiectele feroviare au ca scop dezvoltarea celor 4 cordioare TEN-T pe teritoriul Italiei si sectiunile aferente, pentru optimizarea accesului, consolidarea facilitatilor, terminalelor si revitalizarea transportului intermodal. In total, pentru aceste proiecte ar putea sa se aloce 5,4 mld euro”, a precizat Maurizio Gentile, CEO al Rete Ferroviaria Italiana.
Ministrul Transporturilor a punctat obiectivele ce urmeaza sa fie atinse pe segmentul de marfa si includ imbunatatirea transportului intermodal pentru asigurarea traficului catre porturi si terminalele de marfa. Grupul FS intentioneaza sa implementeze politica europeana privind mutarea a 30% din traficul rutier catre calea ferata, pe distante mai mari de 300 km.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole