Italia aloca transportului feroviar peste 11 miliarde euro

Italia-trains_ferroviestato_fig_vol1_017290_002Ministerul Infrastructurii și Transporturilor din Italia a aprobat, cu finanțare din partea Comitetului Italian pentru Securitate Financiară (FSC), suma de 11,5 miliarde de euro pentru infrastructură și transport, din care circa 8,9 miliarde de euro sunt alocate pentru actualizarea contractului Programul RFI 2016 (Rete Ferroviaria italiana – Caile Ferate Italiene),  program aprobat în luna august de către CIPE (Comitetul Interministerial pentru Politica Economică).
În special, programul “Tratamentul fierului”  (în italiană – Cura del Ferro)se concentrează pe trei teme principale, transport pasageri, siguranță și coridoare feroviare.
”Așa-numitul  ”tratament de fier “, spune ministrul Infrastructurii și Transporturilor, Graziano Delrio – ia dimensiuni remarcabile, și este specificată suma de 8,9 miliarde de euro din contractul semnat cu RFI, la care se adaugă cel mult 1,8 miliarde euro , în condițiile în care 2,1 miliarde de euro reprezintă alocări financiare pentru căile ferate regionale, din partea FSC. Cheltuielile privind căile ferate depășesc 11 miliarde de euro, la care se adaugă 300 de milioane de euro pentru siguranța căilor ferate, acordate de către regiunile existente în parte. Există o politică a sprijinirii transportului feroviar și, în cadrul acesteia, o atenție specială este acordată liniile regionale și siguranței acestora”, a punctat ministrul Delrio.

În plus, programul Cura del Ferro  înseamnă că Italia finanțează loturile de construcție a coridoarelor mari în cadrul programului RFI, ”și aici avem o investiție puternică (de 1,630 miliarde euro), pe al patrulea lot pentru al treilea pasaj situat pe coridorul feroviar Genova – Rotterdam. Acesta este cel mai important coridor italian pentru transportul de marfă între Nord și Sud. Avem apoi finanțarea celui de al patrulea lot al celuilalt proiect european de important, coridorul Brenner (1,2 miliarde de euro)”, adaugă ministrul italian al Transporturilor.

O investiție suplimentară, de peste 1,7 miliarde de euro este alocată pentru rețeaua feroviară de Sud a Italiei, în special pe rutele Napoli – Bari și Catania – Palermo.