Bombardier Transport și Israel Railways au semnat un contract pentru livrarea a 74 de vagoane etajate de tip Twindexx Vario care se înscrie într-un acord cadru pe care cele două părți l-au semnat în octombrie 2010 și care are o valoare de 147 milioane de euro.
Livrarea materialului rulant este prevăzută pentru luna decembrie 2021, informează Le Monde Israel.
Compania israeliană de căi ferate poate tracta aceste vagoane cu locomotive electrice Bombardier TRAXX, dar ele sunt compatibile și cu locomotive Diesel. Un alt aspect al acestei comenzi este că Bombardier va reamenaja cabina conductorului pentru a o face identică cu cea a locomotivelor TRAXX.
Grație acestui aspect, căile ferate israeliene pot să-și configureze trenurile tractate de locomotive în funcție de numărul de călători. Trenurile formate din opt vagoane care sunt în momentul de față în circulație pot să transporte 1.000 de pasageri. Aceste rame se bazează pe un conceptg de platformă utilizat în întreaga Europă. În utilizarea lor cotidiană din Israel, ele vor respecta, bineînțeles, tgoate normele de securitate și de eficacitate aflate în vigoare. Creșterea capacității rețelei feroviare israeliene contribuie la rezolvarea problemei ambuteiajelor din șară.
293 de vagoane ale Israel Railways, la reparații
Această nouă comandă majorează la 586 numărul total de vagoane etajate TWINDEXX Vario de la Bombardier aflate în parcul activ al Israel Railways. Chiar dacă acest material rulant va fi construit în Germania, Bombardier are un depou de serviciu în orașul israelian Haifa. Aici se modernizează în prezent 293 de vagoane etajate din parcul Israel Railways, pentru a putea atinge o viteză de 160 km la oră și pentru a le asigura tracțiune electrică.
Bombardier are în plan, totodată, să-și dezvolte baza de aprovizionare locală în Israel. Pe de altă parte, vrea să susțină industria feroviară israeliană în ansamblul său, de exemplu prin creșterea participației la uzina de asamblare finală din țară.