spot_img
duminică, decembrie 4, 2022
spot_img

Iresponsabilitate? Protocolul CFR – Primăria Generală privind trenul urban, picat la vot din motive neclare

Reunit în ședință luni, Consiliul General al Municipiului București nu a adoptat proiectul de Hotărâre pentru aprobarea Protocolului de colaborare, privind pregătirea și implementarea proiectului „Introducerea și, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban și metropolitan București – Ilfov”, între Municipiul București și Compania Națională de Căi Ferate „CFR” – S.A.

Potrivit informațiilor oferite de reprezentanții Primăriei Generale, după ședința de vot au fost înregistrate doar 27 de voturi pentru, necesarul fiind de 28 de voturi pentru. Informațiile oferite nu menționează dacă este vorba de absenteismul consilierilor generali, de abțineri sau voturi împotrivă. 

În ultima decadă a lunii octombrie, primarul general Nicușor Dan a anunțat că CFR SA a semnat protocolul. În această fază, sunt vizate trei trasee prioritare: București Gara de Nord – București Obor, București Gara de Nord – București Vest, respectiv București Vest – București Obor.

Trenul metropolitan București, toate traseele

În viitor, trenul metropolitan în zona Bucureștiului va circula pe coridoarele reabilitate sau care urmează să fie reabilitate, dar și pe liniile secundare, precum și pe calea ferată de centură, după cum a mai scris Club Feroviar.

Principalele trasee vizate pentru introducerea trenului metropolitan sunt:

Linia metropolitană S1 București (cale ferată dublă electrificată): Grădinari (P&R) – Domnești – Chiajna (P&R) – Giulești – București Nord (P&R) – Pajura – Băneasa  (P&R) – Pipera – Petricani  (P&R) – Andronache – Voluntari  (P&R) – Pantelimon – Brănești (P&R);

Linia metropolitană S2 București (cale ferată neelectrificată): Moara Vlăsiei (P&R) /Snagov (P&R) – Dimieni – Balotești (P&R) – Mogoșoaia  (P&R) – Giulești – Chiajna  (P&R) – Militari  (P&R) – Prelungirea Ghencea  (P&R) – Bragadiru  (P&R) – Măgurele  (P&R) – Laser Măgurele – Jilava  (P&R) – Vidra – Grădiștea – Comana (P&R);

Linia metropolitană S3 București (cale ferată neelectrificată): Ghergani (P&R) – Tărtășești – Săbăreni – Chitila – Pajura – Băneasa (P&R) – Pipera – Petricani  (P&R) – Andronache – Voluntari  (P&R) – Pantelimon – Cernica – Tânganu  (P&R) – Fundeni – Plătărești (P&R);

Linia metropolitană S4 București Henri Coandă Expres (cale ferată neelectrificată): București Nord (P&R) – Mogoșoaia (P&R) – Aeroport Henri Coandă (P&R);

Linia metropolitană S5 București (cale ferată dublă electrificată): București Nord (P&R) – Chitila – Buftea (P&R) – Periș (P&R);

Linia metropolitană S6 București (cale ferată electrificată): București Nord (P&R) – Pajura – Băneasa (P&R) – Pipera – Petricani  (P&R) – Andronache – Voluntari  (P&R) – Pantelimon Sud – București Obor  (P&R);

Linia metropolitană S0 București Linia Circulară (cale ferată parțial electrificată): Chiajna (P&R) – Militari (P&R) – Prelungirea Ghencea  (P&R) – Bragadiru  (P&R) – Măgurele  (P&R) – Laser Măgurele – Jilava  (P&R) – Berceni – Popești Militari  (P&R) – Prelungirea Ghencea  (P&R) – Bragadiru  (P&R) – Măgurele  (P&R) – Laser Măgurele – Jilava  (P&R)– Splai – Cățelu – Cernica Militari  (P&R) – Prelungirea Ghencea  (P&R) – Bragadiru  (P&R) – Măgurele  (P&R) – Laser Măgurele – Jilava  (P&R)– Voluntari – Ștefănești – Tunari – Otopeni Militari  (P&R) – Prelungirea Ghencea  (P&R) – Bragadiru  (P&R) – Măgurele  (P&R) – Laser Măgurele – Jilava  (P&R)– Mogoșoaia Militari  (P&R) – Prelungirea Ghencea  (P&R) – Bragadiru  (P&R) – Măgurele  (P&R) – Laser Măgurele – Jilava  (P&R)– Buciumeni – Chitila – Chiajna Militari  (P&R) – Prelungirea Ghencea  (P&R) – Bragadiru  (P&R) – Măgurele  (P&R) – Laser Măgurele – Jilava  (P&R).

Ultimele Articole