spot_img
duminică, noiembrie 27, 2022
spot_img

EXCLUSIV. IR 1996 Mangalia – Craiova: Întârziere de 24 de minute pe 4 km și călători leșinați

Călătoria cu trenul IR 1996 Mangalia – Craiova s-a dovedit a fi sâmbătă după-amiază una de coșmar, din cauza unor greșeli în serie comise atât de CFR Călători, cât și de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA. Doi călători au leșinat din cauza căldurii din vagoane, iar trenul a întârziat 24 de minute la doar 4 km după stația de plecare. Întârzierile au continuat să se acumuleze pe traseu, ajungând în final la două ore și patru minute.

„Trenul IR 1996, cu circulație în relația Mangalia – București – Craiova, are o întârizere de 98 minute la îndrumarea din București Nord ca urmare a verificărilor suplimentare efectuate în stația București Nord de către o echipă tehnică a CFR Călători, verificările fiind efectuate pe fondul unor sesizări referitoare la funcționarea instalației de climatizare în conditiile temperaturilor exterioare ridicate. Îndrumarea trenului din stația București Nord a fost facută cu instalația în stare de funcționare. Funcționarea cu intermitență în parcurs a instalației este cauzată de avariile temporare care pot apărea pe fondul temperaturilor de peste 35 de grade, coroborat cu întreruperile în funcționarea instalației la trecerea prin zonele neutre ale rețelei. CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile întâmpinate și le mulțumește pentru înțelegere”, se arată în comunicatul postat pe site-ul Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA.

IR 1996 Mangalia – Craiova, ținut în pădurea Neptun timp de 24 de minute

IR 1996 Mangalia-CraiovaAceasta este realitatea cosmetizată, prezentată de operatorul feroviar de stat. Club Feroviar a consultat ”foaia de parcurs” a garniturii, așa cum apare ea în sistemul intern al CNCF CFR SA, și, pe baza informațiilor de aici, vă prezintă filmul evenimentelor din după-amiaza zilei de sâmbătă, 20 august 2022.

Trenul a plecat la timp din stația Mangalia, la ora 12,43. După doar 4 km însă a acumulat o întârziere de 24 de minute. Acest lucru s-a întâmplat în gara Neptun. A nu se confunda cu halta Neptun, pe care o folosesc toți turiștii care vor să ajungă în stațiunile din sudul litoralului. În gara Neptun sunt linii abătute, fapt ce le permite trenurilor ”să facă cruce”, adică să treacă unul pe lângă altul în sensuri opuse, în rest linia fiind simplă.

Aici, trenul IR 1996 a așteptat sosirea trenului IR 1994 și așa a apărut întârzierea. Se pune deci întrebarea de ce i s-a dat drumul lui IR 1996 din stația Mangalia, când se știa că va trebui să aștepte în pădurea de la Neptun? Mult mai logic ar fi fost ca garnitura să plece cu întârziere din Mangalia și să circule apoi fără o staționare considerabilă.

CITEȘTE și FOTO-VIDEO Traficul feroviar pe litoral, restricționat de un restaurant, în plin sezon

La Costinești s-au mai acumulat șapte minute de întârziere, așteptând să facă cruce cu trenul R 11083, operat de Regio Călători, care a sosit întârziat de la Brașov.

Primul călător leșinat, la Constanța

La Constanța, unde trebuia să schimbe locomotiva, s-au mai pus ”pe răboj” alte zece minute. ”A fost solicitată salvarea 112 pentru un călător”, se precizează în foaia de parcurs a trenului, unde, evident, nu se dau alte detalii.

Potrivit G4 Media, călătorului respectiv i s-a făcut rău de la căldura din vagoane și a leșinat.

Al doilea călător leșinat, la Ciulnița

Trenul își continuă călătoria, tractat de EA 624, iar la Fetești apare o nouă întârziere notabilă, de 14 minute. Șeful de tren a solicitat revizia de vagoane pentru remedierea instalației de climatizare. La Ciulnița, o nouă întârziere, de 15 minute, pentru intervenția ambulanței. O altă persoană a leșinat din cauza căldurii.

După reluarea circulației, pe drum se mai acumulează mici întârzieri, din cauza restricțiilor de viteză, iar trenul ajunge în Gara de Nord din București mai târziu cu 89 de minute față de ora programată și pleacă apoi cu o întârziere de 98 de minute.

Până la destinația finală, Craiova, întârzierea a ajuns să totalizeze 124 de minute. Adică două ore și patru minute. În condițiile în care o bună parte din traseul trenului a fost pe Magistrala 800, Constanța-București, modernizată cu peste un miliard de dolari.

Ultimele Articole