Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionuț Săvoiu, responsabil cu coordonarea sectorului feroviar, a anunțat marți că în următorii ani vom circula cu trenul București-Craiova în două ore.
”Pe București-Craiova avem în pregătire studiul de fezabilitate pentru modernizarea căii ferate de la București la Craiova. Ipotezele acestui studiu de fezabilitate sunt pentru creșterea vitezei în așa fel încât timpul de parcurs să fie de circa două ore de la București la Craiova. După cum bine știți, proiectele de infrastructură durează, e faza de pregătire, e faza de studii de fezabilitate, avizare, aprobare. Etapa a doua este faza de contractare, care uneori, din experiența noastră, poate dura și patru ani, dacă luăm în calcul situația de la tronsonul de nord al autostrăzii A0, sau chiar pe Pitești-Sibiu am avut o experiență similară, și etapa de implementare, practic de proiectare și execuție. Proiectarea de regulă durează un an, execuția doi-trei ani, de la caz la caz, de multe ori și aici ne-am confruntat cu întârzieri în derularea proiectelor”, a spus Ionuț Săvoiu la ceremonia de deschidere a Salonului Auto București și Accesorii, răspunzând la o întrebare legată de Ford Craiova și de exporturile acestui producător de automobile.
Abia în 2030 putem spera la o viteză sporită de la București la Craiova
El a precizat că sunt proiecte ale CNCF CFR SA pe Magistrala 100, în diverse stadii, în fază de proiectare și execuție, în fază de contractare și în fază de proiectare, amintind aici și de modernizarea tronsonului Craiova-Caransebeș-Timișoara-Arad.
”Deci tot tronsonul este deja abordat, face parte din proiectul Rail 2 Sea, care a fost prezentat și discutat în cadrul summit-ului Inițiativa Celor 3 Mări care s-a ținut la București în această toamnă, este un proiect care deja are un tronson realizat, Constanța-București, unde se circulă cu 160 km/oră pentru trenurile de călători și 120 pentru marfă, plus sistem de management al traficului deja realizat, iar în zona Portului Constanța există proiecte în diverse faze, proiect european aprobat pentru Valu lui Traian, unde este zona de așteptare pentru intrarea în port, și a doua intrare în port în zona de sud în fază de studiu de fezabilitate. Deci practic tot tronsonul este abordat în cadrul ministerului și vom vedea rezultate concrete după ce se derulează aceste proiecte, în perspectiva următorilor ani, până în 2030 în mod sigur”, a mai spus secretarul de stat.
Acum facem trei ore și jumătate cu trenul București-Craiova
În prezent, distanța de 209 km dintre București Nord și Craiova este străbătută de cel mai rapid tren de călători în trei ore și 31 de minute.
Pe acest tronson de cale ferată se derulează în momentul de față lucrări de reparații de tip Quick Wins, prin intervenții în zonele critice pentru eliminarea restricțiilor de viteză și aducerea liniei la viteza constructivă.