vineri, august 30, 2024
spot_img

Ion Rădoi, CFR Marfă și Iveco, expropriați pentru modernizarea căii ferate București-Giurgiu

Ion Rădoi, CFR Marfă, CFR SA, CNAIR, alte persoane fizice și companii se află pe lista de exproprieri pregătită de Ministerul Transporturilor pentru modernizarea căii ferate București-Giurgiu, etapa a doua. Fostul lider al sindicatului de la metroul bucureștean nu se va îmbogăți însă din banii primiți de la stat, ca despăgubire.

Pe site-ul ministerului condus de Sorin Grindeanu a  fost postat, în consultare publică, proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea declanşării procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului și a listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ – teritoriale, situate pe amplasamentul care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre stațiile C.F. București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră”, aflate pe raza unităților administrativ-teritoriale: Jilava, Vidra – județul Ilfov, Comana, Mihai Bravu, Băneasa, Daia, Frătești și Giurgiu – județul Giurgiu.

Prima fază a proiectului a fost finalizată, iar trenurile circulă din nou de la 1 iunie

modernizarea căii ferate București-Giurgiu Linia București-GiurgiuEste vorba de a doua fază a modernizării liniei de cale ferată din sudul României, prima construită pe teritoriul Principatelor Române. Licitația pentru lucrările de proiectare și execuție a fost lansată de CNCF CFR SA, iar depunerea ofertelor este așteptată săptămâna viitoare.

Prima fază a presupus redeschiderea circulației feroviare între Vidra și Comana, inclusiv construcția unui nou pod la Grădiștea, în locul celui prăbușit în august 2005.

Lucrările au fost finalizate de Porr Construct, iar circulația trenurilor între București și Giurgiu, pe ruta directă, s-a reluat la data de 1 iunie 2024. Club Feroviar a semnalat faptul că cele două investiții ar fi trebuit realizate simultan, nu consecutiv, pentru că astfel se va ajunge din nou, pe perioade mai mici sau mai mari, la închiderea circulației, fiind vorba de linie simplă, nu dublă. Dar nu acest lucru este acum important în acest articol.



Despăgubiri totale de nici măcar un milion de euro pentru exproprieri

contract de finanțare prin PNRR subvenția la STB protestul de la metrou subvențiile pentru transport rastel de biciclete în fiecare gară datoria CFR Călători către CFR SA CFR Călători vrea credite bancare licitație pentru transportul banilor ajutor de stat pentru operatorii feroviari Dosarul Mită la CFR CFR Călători vrea credite bancare licitație pentru transportul banilor CFR Călători vrea credite bancare Bugetul CFR Călători pe 2019Cea mai mare parte a lucrărilor pentru acest proiect se va executa pe terenuri proprietate publică a statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii şi concesionate Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA.

Pe lângă acestea mai este necesară achiziţia altor terenuri, dintre care unele se află în proprietatea privată a unor persoane fizice şi juridice, altele în domeniu privat sau public al unităților administrativ – teritoriale sau altor instituții.

Pentru asigurarea suprafețelor de teren necesare implementării proiectului este necesară ocuparea unor suprafeţe de 194.923 mp (642 de terenuri afectate) aparţinând proprietăţii private a persoanelor fizice sau juridice, 1.609.281 mp (110 imobile afectate) aparținând proprietății publice a statului şi o suprafață de 69.266 mp (117 imobile afectate), aparținând proprietății publice a unităţilor administrativ-teritoriale.

Pentru exproprieri este necesară aprobarea sumei cu titlu de despăgubire, în valoare de 934.035,40 lei pentru un număr total de 643 de imobile (terenuri cu sau fără construcții) din care 642 de terenuri, proprietate privată, în suprafață totală de 194.923 mp, și o clădire în suprafață totală de 90 mp.

Companii de stat și private, expropriate pentrru modernizarea căii ferate București-Giurgiu

locomotive ale CFR Marfă pierderile CFR MarfăClub Feroviar a consultat cu atenție cele trei anexe atașate pe site la proiectul de act normativ și vă prezintă principalii expropriați.

Pe listă se află persoane fizice și companii de stat sau private. Dintre companiile de stat menționăm CNCF CFR SA, SNTFM CFR Marfă, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) sau Electrocentrale București. Lor li se adaugă Ministerul Apărării Naționale, cu un teren aferent Cazarmei Mihai Bravu. În ceea ce privește companiile private, amintim Iveco România SRL, Oscar Downstream SRL și Heildelbergcement România.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Ion Rădoi nu se va îmbogăți din despăgubirea primită de la stat

Ion Rădoi va fi reangajat Ion Rădoi a fost suspendat procesul lui Ion Rădoi Mesajul lui Ion Rădoi Trecerea Metrorex la Primărie Ion Rădoi cu Ludovic OrbanLa capitolul persoane fizice, remarcăm prezența lui Ion Rădoi, cel care a fondat în 1990 Unitatea – Sindicatul Liber Metrou, organizație pe care a condus-o până anul trecut, când locul său a fost luat de Marian Artimon, fost secretar general.

Rădoi, acum pensionar, figurează pe lista Ministerului Transporturilor cu o suprafață de 339 mp de teren extravilan dintr-un lot cu arie totală de aproape patru hectare, de pe raza reședinței de județ, Giurgiu. El este originar din Giurgiu, iar terenul respectiv l-a moștenit de la părinții săi. Nu se va îmbogăți însă cu banii primiți de la stat, ca despăgubire, căci pentru terenul expropriat va primi suma de 725,50 lei.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole