Dacă se va da în exploatare în luna iulie a anului viitor, chiar și cu o întârziere de cinci ani de zile, tot e bine, a declarat miercuri președintele Unitatea Sindicatul Liber Metrou, Ion Rădoi despre Magistrala 5 a metroului bucureștean.
El a reamintit faptul că în 2011, atunci când a fost semnat contractul pentru construcția metroului din Drumul Taberei, a spus că dacă va fi gata în 2020 tot va fi bine, cu toate că autoritățile avansau la acea vreme anul 2015 ca termen de punere în funcțiune.
”Dacă vor da în exploatare (Magistrala 5 – n.red.) în iulie 2020 e încă bine, chiar dacă sunt cinci ani de zile de întârziere”, a spus liderul sindical, în cadrul unei conferințe de presă care a avut loc miercuri.
Ion Rădoi despre Magistrala 5: s-au pierdut 110 milioane de euro
Ion Rădoi s-a referit și la procesul câștigat de Astaldi în fața statului român, în urma căruia Metrorex trebuie să plătească în plus către compania italiană suma de 110 milioane de euro.
”După ce n-au respectat termenul la care trebuia să se dea în exploatare, (italienii de la Astaldi – n.red.) au deschis un proces împotriva Metrorex, pe care l-au și câștigat, iar acum trebuie să le plătim 110 milioane de euro. Astaldi a mers pe principiul din fotbal <cea mai bună apărare e atacul>. În loc să-i dăm noi în judecată pentru că nu au respectat termenul, ne-au dat ei și acum suntem buni de plată”, a spus liderul USLM.
O poveste veche de 11 ani
Licitația pentru construcția Magistralei 5 a metroului bucureștean a început în 2008, iar în 2012 au început și lucrările pentru tronsonul Râul Doamenei-Eroilor.
Fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc promitea că metroul va circula de la sfârșitul acestui an pe Magistrala 5. Apoi, actualul ministru a dezvăluit ceea ce știa toată lumea, și anume că nu este posibilă punerea în exploatare în 2019.
„Este inadmisibil să dezinformezi, un prim-ministru sau un ministru să dezinformeze opinia publică spunând că această Magistrală M5 poate fi dată în folosință la sfârșitul anului 2019. Am primit, sub semnătura fostului director Aldea și a doamnei director Miclăuș, un grafic asumat care, arată că putem da în folosință această magistrală M5 undeva la mijlocul anului 2020. Semnătura pusă pe un document care nu poate fi validată în teren înseamnă semnătura pusă pe actul de demisie”.