vineri, mai 3, 2024
spot_img

Klaus Iohannis a promovat la Vilnius calea ferată Marea Neagră-Marea Baltică

Preşedintele Klaus Iohannis a susţinut joi, la reuniunea Iniţiativei celor Trei Mări, care a avut loc la Vilnius, calea ferată Marea Neagră-Marea Baltică.

”Tocmai am încheiat principala sesiune a întâlnirii Iniţiativei celor Trei Mări. A fost o sesiune destul de lungă, foarte substanţială. Am discutat teme importante. (…) Temele importante la această Iniţiativă a celor Trei Mări au fost gândite pentru a îmbunătăţi infrastructura de legătură pe axa Nord – Sud în partea noastră a Europei, infrastructura de legătură însemnând drum, cale ferată, dar care înseamnă şi conectivitate pe gaz, pe electricitate, pe digital şi aşa mai departe”, a spus Iohannis, citat de Agerpres.

El a calificat drept ”foarte bune” discuţiile, precizând că a reiterat importanţa conectării întregului Flanc estic al NATO. ”Este vorba de conectarea întregului Flanc estic atât pe drum, cât şi pe cale ferată. Sunt două proiecte care leagă Marea Neagră de Baltică şi aceste două proiecte pentru noi au o importanţă deosebită”, a transmis şeful statului.

Preşedintele a menţionat şi forumul economic al Iniţiativei. ”Credem că şi de aici vom reuşi să avem o implicare crescută a sectorului privat. Sperăm să avem şi parteneriate public-privat care duc toate lucrurile mai departe. În fiecare an, am încercat să atragem noi membri şi îmi face plăcere să reamintesc că în septembrie Summitul Iniţiativei a avut loc la Bucureşti, am găzduit acest format, şi la Bucureşti am reuşit să obţinem acordul tuturor participanţilor pentru ca Republica Moldova şi Ucraina să devină state participante asociate, un statut foarte aproape de statutul de membru care, cu siguranţă, ne pune în situaţia să avem proiecte comune mult mai bune”, a spus preşedintele Iohannis.



Calea ferată Marea Neagră-Marea Baltică, între Constanța și Gdansk

Rail2Sea este un proiect sub umbrela Inițiativei celor Trei Mări și implică dezvoltarea și modernizarea unei linii de cale ferată între portul Gdansk de la Marea Baltică și portul Constanța de la Marea Neagră care traversează patru țări: Polonia, Slovacia, Ungaria și România.

Sursa de finanțare pentru aceste proiecte provine din Mecanismul pentru Interconectare a Europei, fonduri naționale, alte surse, precum și alte fonduri europene.

Programul reînnoit al Mecanismului pentru Interconectarea Europei, în valoare de 33,71 miliarde de euro, va finanța proiecte cheie pentru îmbunătățirea conexiunilor de transport și a rețelelor energetice, precum și a serviciilor digitale și conectivității în Europa. Se vor promova atât interconectarea, dezvoltarea și modernizarea căilor ferate, a infrastructurii rutiere, fluviale și maritime, cât și asigurarea unei mobilități în condiții de siguranță. Continuarea dezvoltării rețelelor de transport transeuropene (TEN-T) va reprezenta o prioritate. Noul program va garanta că adaptarea infrastructurii pentru îmbunătățirea mobilității militare în interiorul UE va răspunde atât nevoilor civile, cât și celor militare. Un total de 1,69 miliarde de euro din bugetul transportului va fi direcționat către mobilitatea militară.

IN THE SPOTLIGHT

Târgul de Carieră Feroviară în România, 12-14 iunie în format hibrid: fizic și online

”Târgul de Carieră Feroviară în România”, singurul târg de profil dedicat domeniului feroviar și al transportului urban pe șină, se va desfășura în format...

Ultimele Articole