
Bane NOR, agentia guvernamentala responsabila de mentenanta si dezvoltarea retelei feroviare in Norvegia, a anuntat ca va atribui contracte in valoare de 60 de miliarde coroane norvegiene (aproximativ 6,3 miliarde euro) pentru dezvoltarea rutelor intercity, in urmatorii trei ani.
Agentia a precizat ca este pentru prima data cand se aloca atatea fonduri pentru dezvoltarea transportului intercity.
O parte dintre aceste proiecte, desfasurate in partea de est a Norvegiei, sunt deja in derulare, iar altele sunt inca in etapa de planificare. Investitiile fac parte din Planul de Actiune al Bane NOR pentru 2018-2029.
Unul dintre aceste proiecte semnificative este Linia Follo, de mare viteza. Va avea o lungime totala de 22,5 kilometri, dintre care 20 de kilometri va avea doar tunelul feroviar nou ce este construit cu doua tuburi separate. Linia va fi inaugurata in 2021 si va face legatura intre capitala Oslo si orasul Ski in doar 11 minute, fata de 22 minute in prezent.
In plus, datorita unor alte proiecte semnificative se va scurta si durata unei calatorii pe linii precum Vestfold, Østfold, Dovre si Ringerike.
Proiectul liniei Vestfold va fi finalizat in septembrie 2018, linia Østfold va fi data in folosinta in 2021, linia Dovre, ce va fi conectata si ea la viitoarea linie Gardermoen, va fi finalizata in 2023, in timp ce linia Ringerike va intra in operare comerciala in 2029. Aceasta va lega orasul Bergen, al doilea ca putere economica din Norvegia, de orasul Hønefoss in doar 30 de minute, fata de o ora in prezent.
”Aceste investitii sunt importante pentru pasageri, doarece se vor putea bucura de calatorii mai rapide intre diverse orase, pe toate liniile intercity”, a punctat Henning Scheel, Director de Marketing si Contracte in cadrul Bane NOR.
Agentia a semnat recent un contract important in proiectul ce va lega linia Gardermoen de alta linie dubla noua, din Mjøsa, inaugurata in 2016. In plus, in curand se va selecta si constructorul pentru viitoarele linii duble de cale ferata din Moss si Drammen.
Foto: Aftenposten