spot_img
marți, ianuarie 31, 2023
spot_img

Investiția DP World Dornești: Mii de containere operate lunar între Ucraina și Port Constanța

Deschisă în toamnă, investiția DP World Dornești, Suceava permite mii de containere operate lunar între Ucraina și Port Constanța. Noul serviciu feroviar poate funcționa cu până la cinci garnituri dus-întors pe săptămână, fiecare transportând câte 50 de containere.

Terminalul DP World Dorneşti a început să funcţioneze în luna septembrie a acestui an și facilitează transporturile de containere dintre Ucraina și portul Constanța, potrivit unui comunicat de presă al operatorului, preluat de Mediafax.

Investiția DP World Dornești: cinci garnituri dus-întors pe săptămână

Potrivit reprezentanților DP World, noul serviciu feroviar poate funcționa cu până la cinci garnituri dus-întors pe săptămână, fiecare transportând câte 50 de containere. Timpul de tranzit între Dorneşti şi Constanţa este de 36 de ore, iar prețul transportului feroviar este semnificativ mai redus decât transportul rutier. Terminalul are o suprafaţă de 2,5 ha, putând acomoda până la 1.250 de containere mari (12,2 m lungime) sau 2.500 de containere mici (6,1 m lungime). Terminalul are regim de antrepozit vamal, asigurând mărfurilor operate aici posibilitatea efectuării unei game largi de operațiuni vamale, cum ar fi tranzitul sau operațiuni de re-export. De asemenea, terminalul oferă conectivitate eficientă cu toate hub-urile comerciale din regiune.

Terminalul leagă România cu sudul Ucrainei, la punctul de trecere a frontierei Vadu-Siret, contribuind la reducerea congestiei de la graniță și, respectiv, din portul Constanţa.

DP World – actor mondial în servicii de logistică și transport de marfă a dezvoltat noul terminal intermodal pentru a reduce congestia din Portul Constanța, provocată de numărul crescut de camioane ucrainene. Noua soluție permite transferul rapid al mărfurilor cu proveniență/destinație Ucraina, de pe camion pe tren, chiar lângă granița cu Ucraina. Astfel, camioanele ucrainene nu vor mai trebui să străbată 700 de km până în Portul Constanța, unde vor pierde alte zile cu formalitățile vamale.

„Am dezvoltat acest terminal intermodal pentru a contribui la reducerea problemelor semnificative de congestie cu care ne-am confruntat în terminalul nostru maritim din Constanța. Asigurăm operațiuni neîntrerupte pentru importurile și exporturile românești, indiferent de volumele mari de mărfuri în tranzit”, a declarat Cosmin Cârstea, CEO al DP World în România.

Ultimele Articole