miercuri, ianuarie 15, 2025
spot_img

Investigație a Comisiei Europene privind practicile Renfe

Comisia Europeană a deschis o investigație oficială pentru a evalua dacă Renfe ar fi putut abuza de poziția sa dominantă pe piața spaniolă a transportului feroviar de pasageri, refuzând să furnizeze tot conținutul și datele în timp real platformelor rivale de bilete.

Renfe este operatorul feroviar tradițional de stat spaniol. Renfe își vinde biletele offline și online fie direct prin site-urile și aplicațiile sale (adică Renfe și Cercanías) și platforma de mobilitate (adică dōcō), fie indirect prin intermediul platformelor terțe de emitere a biletelor.

Platformele terțe de emitere a biletelor sunt companii care oferă clienților servicii de bilete online prin aplicații sau site-uri web (adică agenții de turism online).

Comisia își exprimă îngrijorarea că Renfe ar fi putut restricționa concurența pe piața spaniolă pentru serviciile de bilete feroviare online, refuzând să ofere platformelor terțe de emitere a biletelor: informații complete privind gama sa de bilete, reduceri și caracteristici dar și date în timp real (înainte de călătorie, în timpul călătoriei sau după călătorie) legate de serviciile sale de transport feroviar de pasageri.

Renfe oferă în prezent conținutul și datele în timp real pe propriile site-uri web și aplicații, dar este posibil să fi refuzat să ofere acces direct la toate aceste informații platformelor de bilete ale terților. Platformele terțe de emitere a biletelor afișează oferte de la diferiți transportatori feroviari și oferă clienților servicii online de căutare, comparare, rezervare și plată. Aceste platforme trebuie să aibă acces la întregul conținut Renfe și la datele în timp real pentru a-și adapta ofertele la nevoile clienților.

Comisia este îngrijorată de faptul că presupusul refuz al Renfe de a furniza acest conținut și date în timp real poate împiedica platformele să concureze cu propriile canale digitale directe ale Renfe, în detrimentul consumatorilor. Dacă se dovedește, comportamentul investigat poate încălca normele UE de concurență, care interzic abuzul de poziție dominantă [articolul 102 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene („TFUE”)). Comisia își va desfășura acum ancheta aprofundată în mod prioritar.

În paralel cu deschiderea procedurii, Comisia a adoptat o evaluare preliminară care rezumă principalele fapte ale cazului și identifică preocupările sale în materie de concurență. Pentru a răspunde preocupărilor Comisiei, Renfe poate prezenta acum angajamente.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole