Trenurile spre Constanța, dar în general cele din sudul țării, par a fi cele mai afectate de condițiile meteo mai aspre din aceste zile.
Trenurile pe direcția București – Constanța înregistrau luni dimineață întârzieri semnificative, în jurul a o oră, ținând seamă de faptul că durata călătoriei nu atinge trei ore.
Astfel, camera web din gara Constanța indica o întârziere de 28 de minute pentru un IC de la Brașov, 40 de minute un tren regio de la Buzău, existând și cazuri în care întârzierile au atins o oră.
Și pe relația București – Craiova situația era similară. IR 1823 înregistra la sosire la Craiova aproape o oră în timp ce IR 1591 avea doar 30 de minute.
Record de două ore spre Brașov
Tot la orele prânzului, IR1621 avea întârziere de două ore la sosirea în gara Brașov de la București Nord. IR 12407 avea doar o oră la sosire în Brașov de la Valea lui Mihai.
Există situații când trenurile au plecat cu întârziere chiar din depouri. „Este exemplul trenului Interregio 1583 care circulă pe relația București Nord-Constanța și care a fost scos din revizia de Vagoane Grivița cu o întârziere de 72 de minute față de ora programată”, spune Maxim Rodrigo, lider sindical.
Circulație „adaptată”
În pofida întârzierilor semnificative CFR SA a minimalizat situația. Într-un comunicat de presă remis după înăsprirea vremii, oficialii CFR SA au amintit că duminică, 16 februarie, traficul feroviar era deschis pe toate magistralele de cale ferată, iar circulaţia trenurilor era adaptată la condiţiile meteo nefavorabile (temperaturi scăzute, precipitații sub formă de lapoviță, ninsoare, ninsoare viscolită).
„Menționăm faptul că, în această perioadă în care condițiile meteo sunt nefavorabile și se înregistrează temperaturi negative, personalul feroviar este activat și intervine operativ în zonele unde, în anumite intervale orare, sunt identificate deranjamente la linie. De asemenea, personalul de specialitate al CFR SA menține permanent legătura cu toţi operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF), astfel încât traficul feroviar, funcţie de evoluţia vremii și de măsurile necesar a fi implementate, să fie menținut operațional pe toate magistralele feroviare. În acest context, subliniem faptul că CFR SA, prin comandamentele locale, urmărește permanent evoluția vremii, astfel încât toate măsurile de circulație impuse pe rețeaua feroviară, în perioada de valabilitate a avertizărilor meteorologice, să asigure continuitate și legături inclusiv pe raza județelor afectate de fenomene meteo nefavorabile”, spuneau oficialii CFR SA într-o declarație.