miercuri, noiembrie 13, 2024
spot_img

Înierbarea liniilor de tramvai din București, subiect de ironii electorale la Arad

Cererile unor politicieni locali de la Arad, privind înierbarea liniilor de tramvai din municipiu după modelul de la București, sunt primite cu ironie. Să o ia consultant în această problemă pe Gabriela Firea care, după alegeri, va avea foarte mult timp la dispoziție, sugerează adversarilor politici locali primarul Aradului, Călin Bibarț.

doru.cireasa@clubferoviar.ro

Înierbarea liniilor de tramvai din oraş a devenit subiect intens dezbătut în ședințele Consiliului Local Arad. Subiectul a fost adus în discuție în ultima șediță de către Beniamin Vărcuş, consilier PSD.

„În urmă cu ceva timp, am avut şi eu o rugăminte la Serviciul Tehnic, la Urbanism, la Arhitectul Şef: o propunere de înverzire a liniilor de tramvai, de transformare a lor în spaţii verzi. Şi nu am primit niciun răspuns. Se apropie sfârşitul mandatului şi nu am primit niciun răspuns la propunerea mea. Am şi nişte poze făcute în Bucureşti, unde s-a realizat acest lucru, cred că foarte uşor. Avem o problemă în Arad cu spaţiile verzi, ştim cu toţii. Domnul primar chiar a căutat în Vlaicu un spaţiu pe care să-l transformăm în spaţiu verde. Eu, fiind născut, crescut şi trăit în Vlaicu, ştiu cât de greu s-ar putea găsi acest spaţiu. Nu ştiu dacă este fiabilă propunerea dânsului sau nu, asta se va vedea. Dar, până atunci, Vlaicu este străbătut de o porţiune destul de mare de linii de tramvai care s-ar putea transforma în spaţiu verde. Şi nu doar Vlaicu, ci şi Micălaca şi toate zonele unde circulă tramvaiul şi unde nu este asfaltat sau pietruit s-ar putea transforma foarte uşor în spaţiu verde. V-aş ruga, dacă se mai poate, până la şedinţa următoare, să aveţi în vedere şi această propunere. Am făcut-o mai de mult, acum doar am revenit la această propunere şi, repet, v-aş ruga ca până la şedinţa următoare să luăm o decizie cu privire la acest lucru, să o supunem votului” – a spus Beniamin Vărcuş în plenul CLM.

Replică politică

Intervenţia lui Beniamin Vărcuş nu a fost decât un pretext oferit primarului Călin Bibarţ de a fi ironic.„Am înţeles că Bucureştiul are experienţă pe aşa ceva, numai bine după 27 septembrie doamna Firea va avea mult mai mult timp liber, o vom lua consultant. Din câte înţeleg de la domnul Buruc, şi dumneavoastră veţi avea mai mult timp liber şi o veţi ajuta. Şi atunci, împreună şi cu sprijinul Primăriei, cu siguranţă liniile vor deveni mai verzi şi încă un pas va fi făcut înainte. Din partea noastră, aveţi tot sprijinul.”

Înierbarea făcută în pripă, criticată la București

În București înierbarea în pripă a liniilor de tramvai este criticată. Asociația Metrou Ușor a avertizat recent că înierbarea liniilor de tramvai actuale duce la distrugerea acestora. Practic, fără a beneficia de permisiunea STB, primăriile trântesc gazon peste piatra spartă, chiar și înainte de repararea liniilor. Metoda duce inclusiv la deraierea tramvaielor, spun cei de la Asociația Metrou Ușor (AMU).

Metoda înierbării liniilor de tramvai duce la distrugerea rapidă a șinei de tramvai, chiar dacă la prima vedere metoda înierbării pare a fi una dezirabilă.

„În ultimii ani, primăriile de sector au pus gazon pe șinele de tramvai, inițiativa fiind lăudabilă la prima vedere – mai mult spațiu verde, mai estetic, reduce poluarea fonică”, avertizează AMU. Există însă o hibă fundamentalăLiniile respective nu au fost gândite de la început pentru „green track” și nu permit o astfel de soluție „eco” din cauza tipului căii de rulare, respectiv linie tip „cale ferată” pe terasament din piatră spartă”, spun reprezentanții ONG menționate.

Mai precis, actuala soluție tehnică presupune așternerea pietrei sparte între șine și la câțiva ani burarea (reașezarea) acesteia. Se presupune că între bucățile de piatră spartă nu există alte materiale de genul resturi vegetale, iarbă, nisip, pământ etc.

Burarea liniilor, o operațiune făcută rar

„Pentru ca infrastructura să poată fi operată în condiții optime de siguranță și confort, balastul de sub șine trebuie să rămână curat, necontaminat cu resturi vegetale, pământ sau nisip. Întreținerea balastului prin procesul tehnologic de burare trebuie făcută periodic pentru a preveni degradarea șinei de tramvai. Din păcate, cu excepția liniei 41, niciuna dintre liniile modernizate în ultimii 20 de ani nu a beneficiat de întreținerea necesară, astfel că fundațiile s-au tasat, iar în prezent liniile sunt vălurite”, recomandă AMU.

IN THE SPOTLIGHT

Tehnologie și inovație – Soluții eficiente de întreținere a flotei pentru operatorii de material rulant

Industria feroviară evoluează constant, iar întreținerea și curățarea flotelor devin esențiale pentru menținerea performanțelor operaționale. Flotele moderne de material rulant care transportă zilnic milioane...

Ultimele Articole