CFR Călători este la acest moment ca o bombă pe roți de tren care ticăie deja asurzitor și care, în orice moment, poate să explodeze, declanșând un dezastru uman și material de proporții inimaginabile. Un dezastru pe calea ferată de tipul celui de la Colectiv.
Acesta este semnalul de alarmă tras de inginerul feroviar Dumitru Anchidin, după incendiul de la Ploiești Sud de miercuri seara, când o locomotivă a operatorului feroviar de stat a fost cuprinsă de flăcări.
„Ieri, în Gara de Sud din Ploiești, a luat foc o altă locomotivă de la CFR Călători, în ziua în care s-au împlinit exact două săptămâni de când am înaintat scrisoarea deschisă prin care am prezentat dezastruosul management al momentului de la Societatea Națională CFR Călători. Potrivit ISU Prahova, incendiul s-a manifestat cu flacără deschisă și degajare mare de fum sub locomotivă, aceasta fiind decuplată de restul vagoanelor de călători și trasă pe o altă linie. În afară de faptul că a fost prezentată ca o simplă știre, am constatat că s-a trecut foarte ușor peste acest grav incident, fără ca nimeni să ia în calcul ce se poate sau ce se putea întâmpla dacă locomotiva lua foc în câmp deschis, unde accesul pompierilor este foarte greoi, pe un pod sau viaduct ori, și mai rău, într-un tunel, unde nu ai decât o singură linie, nu există mijloc tehnic să deplasezi locomotiva de lângă vagoanele de călători”, se arată într-un mesaj trimis presei de Dumitru Anchidin.
El explică faptul că într-o asemenea situație accesul pompierilor este imposibil, semnalul stațiilor radio de pe locomotivă cu prima gară din parcurs este foarte slab sau inexistent, la fel și semnalul telefoniei mobile. „Îmi vine greu să mă gândesc în primul rând la dimensiunile dezastrului uman urmat de cel material, pentru că, așa cum am spus și în introducere, situația managementului dezastruos de la acest moment al CFR Călători este ca o bombă pe roți de tren care ticăie cu repeziciune. Vă rog să verificați cum este pregătit sistemul feroviar din Romania, în special SNTFC CFR Călători SA, care ar trebui să intervină pentru a salva călătorii aflați într-un tren incendiat, în cel mai lung tunel feroviar din această țară. Veți avea mari surprize! Câte locomotive ale CFR Călători trebuie să mai ia foc, ori este necesar sacrificiu uman în trenurile CFR Călători gen Colectiv, pentru ca autoritățile noastre să înțeleagă că problema gravă la această companie este managementul actual, foarte slab și ineficient?!”, mai scrie inginerul feroviar.
Incendiul de la Ploiești Sud, cauzat de defectarea compresorului
Incendiul care a cuprins locomotiva EA 122 a Depoului București Călători s-a manifestat cu flacără deschisă şi degajare mare de fum, dar nu au fost victime.
Reprezentanții CFR Călători SA au anunțat că în jurul orei 20:40, în stația Ploiești Sud, s-a produs o degajare de fum la locomotiva trenului R-E 5003 în relația București Nord-Mărășești, din cauza supraîncălzirii și defectării compresorului.
Conform procedurilor aferente unor asemenea situații a fost avizat serviciul 112, o echipă de intervenție deplasându-se la fața locului, între timp mecanicul acționând pentru limitarea efectelor degajării de fum, după cum a scris Club Feroviar.