spot_img
miercuri, august 10, 2022
spot_img

CFR SA face primul pas pentru a moderniza infrastructura feroviară din Portul Constanța

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat vineri că a fost semnat și transmis ordinul de începere a prestării serviciului pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar pentru a moderniza infrastructura feroviară din Portul Constanța.

infrastructura feroviară din Portul Constanța

Contractul, în valoare de 9,2 milioane lei, fără TVA, este finanțat de Comisia Europeană, din Fondul de Coeziune și de la bugetul de stat.

Studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiții Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța are ca principal scop identificarea și prezentarea unei soluţii optime pentru executarea lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare, atât din punct de vedere tehnic, operaţional, economic, financiar, precum şi al impactului asupra mediului şi al schimbărilor climatice, conform cu cerinţele prevăzute în documentaţia de atribuire, precizează CFR SA.

Se analizează starea în care se află infrastructura feroviară din Portul Constanța

În cadrul studiului de fezabilitate se va analiza starea actuală a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa, care dispune de 180 km de cale ferată, inclusiv elemente conexe – clădiri, poduri, podețe, treceri la nivel – în vederea identificării blocajelor şi a altor deficienţe care afectează activitatea specifică din Port și circulaţia trenurilor de marfă pe traseul proiectului global și va propune soluții noi de desfășurare a activității prin reconfigurarea dispozitivelor de linii. ”Menționăm faptul că dezvoltarea infrastructurii feroviare portuare va conduce la creșterea volumului de transport pe calea ferată, dar și a veniturilor CNCF CFR SA”, se încheie comunicatul gestionarului de infrastructură.

110 ani de la inaugurarea oficială, în prezența Regelui Carol I

Anunțul vine chiar în ziua în care se aniversează 110 ani de la inaugurarea oficială a Portului Constanța. Pe 27 septembrie 1909, în prezența regelui Carol I, a avut loc inaugurarea oficială a Portului Constanţa. La începutul secolului XX Portul Constanţa avea un dig de larg, de 1.377 m lungime, digul de Sud (1.497 m), cu farul roşu, danele de încărcare, mii de metri de cheiuri, silozuri, calea ferată ş.a. Suprafaţa platformei portuare era de 119 ha, se menţionează în lucrarea ”Enciclopedia geografică a României”, citată de Agerpres.

Ziua Portului Constanța, marcată la Belgrad

Joi, pe 26 septembrie, s-a desfășurat la Belgrad cea de-a 13-a ediție a Zilei Portului Constanța, eveniment organizat de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, prin reprezentanța sa în Serbia.infrastructura feroviară din Portul Constanța

La această ediție a evenimentului au participat 240 de delegați. Au venit la întâlnire și reprezentanții porturilor dunărene din Serbia – Pancevo, Novi Sad, Belgrad, Batka Palanka, Tomi Trade (Smederevo), Prahovo, Bogojevo și din Croația – Vukovar, dar și diplomați și oameni de afaceri. Delegația CN APM SA Constanța a fost însoțită de reprezentanți ai operatorilor portuari Chimpex, Comvex, TTS, Socep, Sea Container Services, interesați de întâlnirile de afaceri stabilite cu partenerii din această zonă.

”În ultimul an, legăturile cu partenerii noștri sârbi s-au consolidat, s-au explorat continuu potențialul fluxurilor de mărfuri dintre cele două regiuni și noi modalități de îmbunătățire a relațiilor de colaborare. Au fost numeroase companii sârbe care ne-au vizitat, care au vrut să cunoască, la sursă, potențialul portului. Acum, așa cum v-am obișnuit, venim la Belgrad să consolidăm legăturile dintre reprezentanții Portului Constanța și mediul de afaceri sârb și să ne facem noi parteneri!“, a declarat Daniela Șerban, directorul general al CN APM SA Constanța.

Potențialul traficului de mărfuri dintre Portul Constanța și Serbia este demonstrat și de datele înregistrate în primul semestru al acestui an, când totalul mărfurilor tranzitate între cele două regiuni s-a dublat. Dacă anul trecut, în primul semestru, traficul total dintre Portul Constanța și Serbia a fost de aproape două milioane de tone, la sfârșitul primului  semestru din 2019, depășea 4,6 milioane de tone.

Mărfurile din Serbia care au tranzitat Portul Constanța au avut ca destinații Italia, Spania, Rusia, Olanda, Tunisia, Liban, Egipt, Coreea de Sud, Iordania, Georgia, Turcia. Au predominat cerealele, dar au o cotă importantă în trafic și combustibilii minerali solizi, îngrășămintele sau echipamentele.

Ultimele Articole