spot_img
marți, mai 24, 2022
spot_img

Proiectul privind infrastructura de tramvai din Reșița, scos la licitație pentru 34 milioane de euro

Proiectul privind infrastructura de tramvai din Reșița a fost scos la licitație de Primărie, cu o valoare estimată de peste 34 milioane de euro. Reșița a avut rețea de tramvai din anii 80 și până în 2011, când administrația de la acea vreme a urmat modelul antieuropean promovat de Radu Mazăre (Constanța) și George Scripcaru (Brașov) de renunțare la acest mijloc de transport. Acum, edilul Ioan Popa vrea să reconstruiască infrastructura cu bani europeni.

Adrian Bărbulescu

infrastructura de tramvai din Reșița

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat recent anunțul de licitație privind execuția lucrărilor pentru obiectivele de investiții “P1-Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – Faza 1 cod SMIS 127262” și ”P2-Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – Faza 2, cod SMIS 127264”.

Procedură de achiziție împărțită în două loturi

Valoarea totală estimată a procedurii de achiziție este de 166.663.926,08 lei, echivalentul a puțin peste 34 milioane de euro, și este împărțită în două loturi, după cum urmează:

  1. Achiziția de lucrări de execuție a proiectului P1- „Modernizarea transportului publicelectric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – faza 1-cod SMIS 127262”

Valoarea estimată fără TVA: 81.345.421,53 lei.

  1. Achiziția de lucrări de execuție a proiectului P2- „Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – faza 2-cod SMIS 127264”

Valoarea estimată fără TVA: 85.318.504,55 lei.

Infrastructura de tramvai din Reșița va avea 8,38 km de cale dublă și un depou

Lotul 1 presupune construcția a 3,7 km cale dublă (7,509 km cale simplă) de tramvai în zonă înierbată și pe spații asfaltate, precum și construcția instalației de cabluri de alimentare tramvai și montarea unei stații de redresare. De asemenea, în cadrul acestui lot este prevăzută și construcția unui depou pentru tramvaie, cu 1,727 km de cale simplă.

În ceea ce privește lotul 2, el presupune reabilitarea a două pasaje (Doman și Libertății), demontarea structurilor existente și construire de linie nouă de contact, construcția căii de rulare în zonă asfaltată, construcția instalației de cabluri de alimentare tramvai și montarea unei stații de redresare. În acest caz, se vor construi 9,368 km de cale simplă.

Făcând totalul, la finalul proiectului Reșița va avea 8,38 km de cale dublă de tramvai nou-nouță.
<

Conferinţa de Infrastructură 2021

Anul European al căilor ferate valorifică potențialul transportului feroviar

Organizată de data aceasta în format online, Conferința de Infrastructură 2021 va continua tradiția evenimentelor trecute, de a aduna la același prezidiu atât administratori de infrastructură feroviară, cât și companii care execută construcția sau modernizarea infrastructurii feroviare.

Aceștia vor analiza și prezenta proiectele finalizate până acum, pe cele în derulare, dar și pe cele ce urmează să fie licitate sau pentru care se vor semna noi contracte de finanțare.

ÎNREGISTRARE

h2>Licitație privind infrastructura de tramvai din Reșița. Condiții de participare

Pentru participarea la procedura de achiziție lansată de primăria Reșița, ofertantul trebuie să dovedească o medie anuală a cifrei de afaceri cel puțin egală cu 50 milioane de lei pentru ultimele trei exerciții financiare încheiate, respectiv 2017, 2018 și 2019. Cerința este valabilă pentru ambele loturi scoase la licitație.

De asemenea, se solicită executarea de lucrări de tipul specificat. Ofertantul va proba că a realizat în ultimii cinci ani, la nivelul oricâtor contracte, lucrări similare, de aceeași natură și complexitate și/sau superioare din punct de vedere al complexității și scopului, cu o valoare cumulată fără TVA de minimum 81.345.421 de lei fără TVA pentru Lotul 1 și de 85.318.504 lei fără TVA pentru Lotul 2.  Prin lucrări similare, autoritatea contractantă înțelege: lucrări de construire și/sau modernizare și /sau de reabilitare de cale de rulare pe șine și/sau altă infrastructura similară din punctul de vedere al complexitătii și/sau utilității. Dintre lucrările prezentate, minimum un contract trebuie să fi avut ca obiect și execuția de lucrări de construirea/reabilitarea/modernizarea de clădiri civile sau industriale și lucrări de artă privind construirea/reabilitarea/modernizarea cel puțin a unui pod și/sau pasaj și/sau viaduct rutier sau feroviar.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 22 martie 2021, ora 15,00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 22 decembrie 2021.

Ultimele Articole