spot_img
luni, iunie 27, 2022
spot_img

Industria feroviara germana va creste cu 3,4% pe an

Conform celui mai recent raport elaborat de SCI Verkehr GmbH, volumul de produse si servicii feroviare pe piata din Germania va creste in medie cu 3,4% pe an in urmatorii cinci ani. Astfel, volumul de piata pentru infrastructura, tehnologia sistemelor si material rulant va creste de la 12,5 miliarde de euro (in 2016) la 14,6 miliarde de euro pana in 2021.
In prezent, veniturile din transport se ridica la aprox. 22,7 de miliarde de euro in cifra de afaceri.
Odata cu cresterea nivelului de digitalizare, sectorul feroviar se modifica drastic, iar procedurile stabilite sunt supuse testelor: produsele si serviciile digitale insumeaza aproximativ 1,23 miliarde de euro, iar tendintele sunt in crestere.
„Industria se confrunta din ce in ce mai des cu provocarea de a combina multitudinea abordarilor disponibile in prezent, dar si investitiile ridicate in tehnologii digitale intr-o ampla strategie digitala pentru a realiza beneficiile digitalizarii in diferitele parti ale lantului valoric. In acelasi timp, digitalizarea face industria feroviara mai atractiva pentru furnizorii care nu au facut inca parte din industrie”, a declarat Maria Leenen, CEO SCI Verkehr GmbH.
Acordurile si progresul in stabilirea caracteristicilor importante ale pietei, precum acordarea fondurilor publice in transportul regional de pasageri, dar si abordarea stabilirii unor conditii echitabile de concurenta intermodabila, formeaza baza marilor investitii.
Incertitudinile structurale in finantarea transportului regional de pasageri, inclusiv a infrastructurii sale, au fost rezolvate recent, nu doar prin revizuirea „Regionalisierungsmittelgesetz”, dar si prin stabilirea Legii de Reglementare Feroviara (EregG), si prin continuarea Legii de Finantare a Transportului Municipal / Legii de Separare. In sectorul de transport feroviar de marfa, „Master Planul pentru transport feroviar de marfa” a prezentat recent un set de masuri care are ca scop consolidarea permanenta a transportului feroviar de marfa si cresterea atractivitatii acestuia in competitia cu celelalte moduri de transport. Acest lucru inseamna, printre altele, reducerea si scaderea nivelului taxelor de utilizare a infrastructurii, pentru care bugetul Ministerului de Transport pentru 2018 prevede deja alocarea a 350 de milioane de euro.

Foto: Christian Bedeschinski

Ultimele Articole