miercuri, iunie 26, 2024
spot_img

Ministrul Sorin Grindeanu face lobby să vină industria feroviară elvețiană în România

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a făcut lobby la Berna pentru a atrage industria feroviară elvețiană în România.

”Consider că, după 35 de ani, România și românii merită să beneficieze de un transport feroviar de înaltă calitate. Am discutat astăzi, la Berna, despre aprofundarea cooperării în domeniul transporturilor, cu Guy Parmelin, coordonator al Departamentului Federal pentru Economie. Companiile elvețiene sunt interesate să vină în România, în special pentru îmbunătățirea calității materialului rulant pentru infrastructură feroviară. Alături de consilierul federal Albert Rösti, șeful Departamentului Federal pentru Mediu, Transporturi, Energie și Comunicații, am abordat subiecte ce țin de modernizarea, sistematizarea și automatizarea rețelei de cale ferată din România. În discuțiile cu Vincent Ducrot, director al Căilor Ferate Federale Elvețiene (SBB), ne-am arătat interesul pentru expertiza în optimizarea exploatării transportului feroviar. În Confederația Elvețiană sunt 40 de companii care lucrează în sistem integrat pentru deservirea pasagerilor, iar cu un singur bilet se poate călători oriunde în această țară. Ne dorim un astfel de sistem și în România! Nu în ultimul rând, am subliniat, în cadrul întrevederii cu Ignazio Cassis, șef al Departamentului Federal al Afacerilor Externe din Consiliului Federal al Confederației Elvețiene, importanța pe care România o acordă aderării la Spațiul Schengen, inclusiv cu frontierele terestre, până la sfârșitul acestui an”, a scris Grindeanu pe pagina sa de Facebook.

Industria feroviară elvețiană, cifre impresionante

Citind postarea ministrului, primul gând ne duce la producătorul de material rulant Stadler, care până acum nu a avut niciun contract în România.

Însă industria feroviară elvețiană nu înseamnă doar Stadler. Potrivit asociației de profil SwissRail, în acest domeniu lucrează cu normă întreagă în Țara Cantoanelor 92.600 de persoane.

În fiecare an, transporturile publice și industria feroviară creează o plusvaloare de 13 miliarde de franci elvețieni și generează investiții de 5,3 miliarde de franci. Rețeaua feroviară elvețiană are o lungime totală de 5.196 km, desfășurată pe o suprafață de 41.285 kmp, de unde rezultă că este una dintre rețelele cele mai dense din lume.

La nivel internațional, elvețienii și japonezii călătoresc cel mai mult cu trenul. În medie, fiecare elvețian parcurge cu trenul 2.507 km pe an.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Agireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole