miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

Indicatorii pentru prelungirea Magistralei 4, aprobați după un an de la licitația lui Băluță

Indicatorii tehnico-economici necesari pentru prelungirea Magistralei 4 de metrou până la Gara Progresu au fost aprobați de Ministerul Transporturilor la aproape un an de la lansarea licitației de către Primăria Sectorului 4, condusă de Daniel Băluță.

”Au fost avizați în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii indicatorii tehnico-economici necesari pentru extinderea Magistralei 4 de metrou între Gara de Nord – Gara Progresul”, a anunțat miercuri pe pagina sa de Facebook secretarul de stat în MTI Ionel Scrioșteanu.

El a prezentat și principalele caracteristici ale tronsonului de metrou Gara de Nord 2 – Gara Progresul:

-11,94 km lungime traseu nou construit, din care:

  • 10,84 km în exploatare cu călători
  • 1,1 km în exploatare fără călători (legătură depou Progresul)

-1 depou suprateran (Progresul)

-1 stație existentă (Gara de Nord 2)

-13 stații de metrou noi:

– Știrbei Vodă

– Bogdan Petriceicu Hasdeu

– Uranus

– George Rozorea

– Chirigiu

– Filaret

– Eroii Revoluției 2

– George Bacovia

– Toporași

– Nicolae Cajal

– Luică

– Giurgiului

– Progresul.

Valoarea totală a investiției este de 3,43 miliarde de euro (cu TVA), iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, buget de stat și alte surse de finanțare legal constituite. Durata de execuție a investiției este de 50 de luni.

Prelungirea Magistralei 4, licitată de Băluță, a fost contestată

Licitația pentru extinderea Magistralei 4 de metrou a fost lansată de Primăria Sectorului 4 în luna aprilie a anului trecut, așa cum am scris atunci, pe două tronsoane.

Numai că între timp licitația a fost contestată și apoi suspendată până la soluționarea contestației depuse de spaniolii de la FCC Construccion. ”Deşi procedura de achiziţie este una dintre cele mai mari şi valoroase organizate vreodată în România, modalitatea neclară, incompletă şi nelegală în care Autoritatea Contractantă a înţeles să răspundă la cele 603 de solicitări de clarificare pentru Lotul 1 impune restabilirea echilibrului părţilor prin intermediul prezentei contestaţii, autoritatea răspunzând la numeroase solicitări de clarificare în sensul că aspectele vor fi lămurite şi discutate în faza de execuţie a contractului, la elaborarea proiectului tehnic, doar cu ofertantul declarat câştigător, deşi aceste informaţii sunt absolut necesare ofertanţilor atât pentru elaborarea ofertelor, cât şi autorităţii pentru compararea şi departajarea acestora, fiind o componentă a principiilor transparenţei, tratamentului egal şi nediscriminării”, se arată în contestația depusă pe SEAP.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole