India a inaugurat primul său pod feroviar suspendat – Anji Khad, o realizare tehnologică deosebită, proiectată și supravegheată de Italferr, compania de inginerie a grupului italian Ferrovie dello Stato (FS).
Noua structură este o piesă cheie a liniei feroviare Udhampur–Srinagar–Baramulla, un proiect strategic menit să conecteze regiunea Kashmir cu granițele nord-vestice ale Indiei. Inaugurarea a avut loc în prezența oficialilor guvernamentali indieni, a reprezentanților Căilor Ferate Indiene și a delegației Italferr.
Podul Anji Khad se remarcă printr-un design inovator, adaptat condițiilor geologice și climatice extreme ale regiunii. Cu o lungime totală de 725 de metri și o înălțime de 196 de metri, podul are o secțiune suspendată cu cabluri de 473 de metri, incluzând o deschidere centrală de 290 de metri. Structura este susținută de un turn asimetric, o soluție tehnică aleasă pentru a permite realizarea lucrărilor de construcție dintr-o singură direcție, optimizând astfel spațiul și stabilitatea versantului.
Această abordare inovatoare a permis construcția într-un defileu dificil, cu pereți aproape verticali și expus frecvent vânturilor puternice – o premieră pentru ingineria feroviară indiană.
Proiectul a fost distins cu Premiul de Merit la categoria Poduri/Tuneluri în cadrul ENR Global Best Projects Awards 2024, fiind selectat din peste 120 de proiecte internaționale. Distincția acordată de prestigioasa publicație Engineering News-Record (ENR) recunoaște excelența în inginerie, inovație, siguranță și durabilitate.
Valoarea totală a investiției se ridică la 70 de milioane de dolari.
Activă în India din 2014, Italferr continuă să joace un rol important în dezvoltarea infrastructurii feroviare locale. În prezent, compania, în asociere cu Ayesa, este implicată și în proiectul „Angajarea consultantului general pentru coridorul RRTS Delhi-Ghaziabad-Meerut” – o inițiativă de 15 milioane de euro începută în 2019. Acest coridor de 82 km va fi primul sistem de transport regional rapid din India, cu viteze de operare de până la 160 km/h.
Podul Anji Khad reprezintă nu doar un pas important în modernizarea infrastructurii feroviare indiene, ci și un exemplu de colaborare internațională de succes în domeniul ingineriei. Cu o arhitectură spectaculoasă și soluții tehnice avansate, podul promite să devină un reper al conectivității și durabilității în Asia de Sud.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com