Un incident feroviar la Cața, pe Magistrala 300, s-a produs joi seara, când un marfar a lovit stâlpi din gabarit, ceea ce a cauzat întârzierea unor trenuri de călători. Informațiile diferă de la sursă la sursă, însă în zona respectivă au mai fost probleme cu raportarea evenimentelor feroviare.
Potrivit surselor Club Feroviar, trenul 66728007 a lovit stâlpi din gabarit în urma deschiderii unei uși de la un vagon.
În urma acestui incident, între stațiile CF Cața și Beia se circulă la cale liberă, iar trenurile de călători întârzie aproximativ 30-40 de minute sau chiar mai mult. Sunt afectate trenul Regio 3503 Brașov-Mediaș, care a staționat la Rupea de la ora 16,59 și trenul Regio 3536 (Mediaș-Brașov).
Potrivit datelor publice ale Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, trenul 3503 a staționat la Rupea 70 de minute, iar la ora publicării acestei știri are o întârziere de 63 de minute, aflându-se între stațiile Beia și Archita Hm. De cealaltă parte, trenul 3536 a scăpat ”mai ieftin”, având o întârziere de numai 10 minute, după ce a staționat 20 de minute la intrarea în stația Cața. Acum el se află între stațiile Augustin și Ormeniș hc.
O avizare ”ușor” diferită
Incidentul nu a fost raportat imediat la Agenția de Investigare Feroviară Română, așa cum cer instrucțiile.
Ulterior, s-a întocmit o avizare, care prezintă situația cu totul altfel. Potrivit acesteia, în timpul garării trenului Dm nr. 66728007 (Unicom TranZit), remorcat cu locomotiva electrică 022, impiegatul de serviciu a constatat la al șaptelea vagon de la siguranță (numărul 335353047517) – EACS, ușa laterală deschisă (în partea dreaptă a sensului de mers). Pentru verificarea instalațiilor de siguranța circulației a fost îndrumată drezina pantograf DP 073, din Rupea, care a plecat la ora 17.17 și a sosit în Beia la 17.45. Potrivit personalul feroviar, nu au fost constatate avarii la instalațiile de siguranța circulației. După verificarea și asigurarea vagonului, a fost întocmit proces-verbal în comisie (IDM și mecanicul ajutor al trenului) pentru stabilirea condițiilor de circulatie ale garniturii.
Probleme cu avizarea incidentelor în zonă
În acea zonă raportarea incidentelor feroviare lasă de dorit. Club Feroviar a relatat recent, pe baza unui Raport AGIFER, cum s-a produs un incident feroviar la Augustin, la începutul anului, când două trenuri erau cât pe ce să intre unul în altul. Incidentul, care a fost evitat în ultima clipă datorită atenției mecanicului de locomotivă, s-a produs din cauza impiegatului de mișcare.
Este vorba de incidentul feroviar produs pe raza de activitate a Sucursalei Regionale de Căi Ferate Braşov în halta de mișcare Augustin, în circulaţia trenului de marfă nr. 57346 din data de 24 ianuarie 2025.
Evenimentul a fost avizat de către conducerea operatorului Rail Cargo Carrier Romania SRL în data de 27 ianuarie 2025 (adică abia la trei zile de la producerea lui) către conducerea SRCF Brașov. După efectuarea verificărilor necesare, incidentul a fost avizat în data de 30 ianuarie 2025 (după șase zile!) pe circuitul informațional prevăzut în Regulament.
Al doilea ”pocinog” produs de un tren de marfă în doar câteva ore
Este al doilea incident feroviar produs în interval de doar câteva ore de un tren de marfă. Club Feroviar a relatat anterior că din cauza unui pantograf rupt la Fetești, al unei locomotive aparținând Grup Feroviar Român, circulația feroviară a fost oprită joi după amiază pe Magistrala 800.
Pantograful locomotivei care tracta trenul GFR s-a produs la intrarea în stația CF Fetești, aflată în proces de modernizare. Din această cauză, a fost afectată circulația mai multor trenuri de călători – IR 1586, IR 1587 și R 8005 – care au staționat în gările adiacente până la remedierea deranjamentului.