spot_img
marți, noiembrie 30, 2021
spot_img

EXCLUSIV Închidere de linie Pajura-Mogoșoaia, pentru ridicarea vitezei spre Aeroport

Începând de azi, 27 octombrie, avem închidere de linie Pajura-Mogoșoaia, pentru executarea unor lucrări care au ca scop creșterea vitezei de circulație a trenurilor de la 80 la 100 km/oră. După finalizarea lucrărilor, automotoarele Siemens Desiro vor putea străbate distanța dintre Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă în doar 17 minute.

Adrian Bărbulescu

închidere de linie Pajura-Mogoșoaia
FOTO Adrian Constantin Zofei

Din dimineața zilei de marți, 27 octombrie, trenurile care fac legătura între București și Urziceni, pe secția de cale ferată 700, circulă deviat, pe la Chitila și Buciumeni, revenind în magistrală la stația Mogoșoaia. Trenurile vor avea o durată de parcurs mai mare cu 12 minute. De exemplu, trenul Regio 13734 care a plecat din Urziceni la ora 11,56, va sosi în București Nord la 13,52, față de 11,40, cum figura în Mersul Trenurilor.

Închidere de linie Pajura-Mogoșoaia. Se fac lucrări la infrastructură

închidere de linie Pajura-Mogoșoaia
FOTO Adrian Constantin Zofei

Devierea a fost impusă ca urmare a faptului că pe distanța Pajura-Mogoșoaia au loc lucrări la infrastructura căii ferate, în scopul ridicării vitezei de circulație a trenurilor de la 80 la 100 km/oră.

”Se schimbă șina și se fac lucrări de sudură pe o distanță de 1,5 km, până la intrarea în tunel. Pe această porțiune, după finalizarea lucrărilor, viteza de circulație va crește la 100 km/oră. De asemenea, se va ridica de la 70 la 100 km/oră și viteza la trecerile la nivel de la halta Pajura. În ceea ce privește tunelul, viteza va rămâne la 70 km/oră”, au declarat pentru Club Feroviar surse din cadrul Regionalei București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.

Vom putea ajunge la Aeroport în 17 minute

Practic, se va renunța la sistemul clasic cu JIL-uri (joantă izolantă lipită) și se va trece la cel modern, cu șină sudată, cum întâlnim pe tronsoanele de cale ferată modernizate de fonduri europene, cum ar fi București-Constanța sau București-Predeal. În urma acestor lucrări pe care Regionala București le face în regie proprie, se așteaptă ca durata călătoriei între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă Otopeni – Terminalul Sosiri, să scadă de la 21 la 17 minute, făcând noua conexiune feroviară și mai atractivă.

Închiderea de linie între halta Pajura și stația Mogoșoaia este programată pentru zece zile, însă responsabilii Regionalei București a CFR SA speră ca lucrarea să fie gata în șase zile. Asta pentru că cei mai afectați de lucrări sunt navetiștii care luau trenul spre București de la punctul de oprire (PO) Parc Mogoșoaia, situat lângă pasajul de cale ferată de peste DN1A.

Trenul de Otopeni va fi inaugurat de 1 Decembrie

închidere de linie Pajura-Mogoșoaia Inaugurarea trenului de Otopeni Gică Popescu despre linia de Otopeni Gică Popescu despre calea ferată de Otopeni Gică Popescu despre linia ferată de OtopeniPotrivit ultimelor informații, trenul de aeroport ar urma să fie pus în funcțiune cu călători de Ziua Națională a României, 1 Decembrie.

Anunțul a fost făcut recent de Gică Popescu, consilierul premierului Ludovic Orban pentru organizarea Euro 2020 la București (competiție amânată între timp pentru 2021, din cauza pandemiei de coronavirus). Informațiile oficiale anterioare dădeau ca dată a inaugurării 12 decembrie, când intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2020-2021, însă data de 1 decembrie pare mai plauzibilă, având în vedere că este cu cinci zile înainte de alegerile parlamentare.

Arcada și Porr și-au făcut treaba

Procesul liniei de Otopeni calea ferată de aeroportÎntre timp, înainte de începerea lucrărilor dintre Pajura și Mogoșoaia, s-au finalizat cele de dublare a liniei ferate Mogoșoaia-Balotești, executate de Porr Construct și Wiebe, pe porțiunea pe care va circula trenul de aeroport, până la ramificația de la fosta haltă Odăile.

În ceea ce privește racordul nou de la Odăile la Terminalul Sosiri al Aeroportului Henri Coandă, construit de gălățenii de la Arcada Company, viaductul peste DN1 și stația terminus de la aerogară sunt finalizate și acum se lucrează la sistemele de semnalizare și automatizare feroviară.

Pericol de pierdere a fondurilor europene

O mare necunoscută rămâne însă intervalul de succedare a trenurilor de aeroport, care în cererea de finanțare trimisă la Uniunea Europeană este de 20 de minute, însă au fost avansate și cifre de până la 50 de minute.

Dacă acest interval va fi mai mare de jumătate de oră, legătura feroviară  nu va mai fi atractivă, iar pasagerii vor prefera în continuare transportul rutier, fie cu taxiul sau Uber/Bolt, fie cu autobuzele STB. Unde mai pui că vom suporta și corecții financiare de la Bruxelles.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole