České dráhy (ČD) a demarat reconstrucția centrului de întreținere din Olomouc în cadrul unei investiții de 400 de milioane de coroane cehe (16 milioane de euro) în prima fază a proiectului, care se preconizează a fi finalizată în iunie 2026.
Zona actualului depou de pe strada U Podjezdu va fi supusă unei ample modernizări, odată cu reconstrucția halei de reparații (hala B), care reprezintă una dintre cele mai mari investiții nu numai în cadrul depozitului Olomouc, ci și în cadrul întregii rețele de întreținere a Căilor Ferate Cehe.
„Numai anul trecut, České dráhy a predat pasagerilor din întreaga țară un total de 114 trenuri regionale noi. În regiunea Olomouc, cele mai recente trenuri RegioPanter de a doua generație au fost implementate pe liniile electrificate, care au adus în total peste 7.000 de locuri noi. Înlocuirea vehiculelor trebuie să meargă mână în mână cu modernizarea rețelei noastre de instalații de întreținere, care este esențială pentru o exploatare feroviară de înaltă calitate și fără probleme”, a declarat directorul general al Căilor Ferate Cehe, Michal Krapinec.
În prezent, hala este conectată la o altă hală adiacentă (hala A) și, ca parte a lucrărilor de construcție, acestea vor fi separate de un perete despărțitor.
Noul echipament al halei de reparații va include un pod rulant cu o capacitate de ridicare de 12,5 tone, care va acoperi întreaga sa lungime și va permite deplasarea componentelor grele și voluminoase situate pe acoperișul vehiculelor cu podea joasă, cum ar fi unități de aer condiționat, pantografe și alte echipamente.
În plus, în hală vor fi amplasate platforme de vizualizare fixe și mobile, care vor permite tehnicienilor să acceseze în siguranță piesele de pe acoperiș și să le inspecteze sau să le repare la fața locului. Datorită extinderii liniei de tracțiune pe căile de acces, manipularea unităților electrice va fi accelerată. De asemenea, va exista o îmbunătățire fundamentală a condițiilor de lucru pentru angajații care deservesc vehiculele feroviare. Hala va fi izolată, dotată cu pardoseli industriale noi și încălzire. De asemenea, vor fi adăugate noi echipamente de atelier și sociale.
Proiectul prevede, de asemenea, construirea unei zone de întreținere tehnică și igienică, inclusiv o nouă hală cu trei șine cu o lungime de 150 de metri sau o spălătorie ecologică a vehiculelor feroviare. Iar reconstrucția actuală a halei B și extinderea acesteia este o condiție necesară pentru construirea zonei, astfel încât să existe un loc în care să se efectueze întreținerea vehiculelor în timpul construcției acesteia.
„Regiunea Olomouc pregătește în prezent un proiect pentru achiziționarea de noi trenuri cu baterii, astfel încât oamenii să poată călători cu trenul și mai confortabil. Iar investiția Căilor Ferate Cehe în reconstrucția halei de reparații din Olomouc este, de asemenea, o veste bună, deoarece niciun transport nu se poate lipsi de facilități de calitate”, a declarat guvernatorul regiunii Olomouc, Ladislav Okleštěk.
Noile EMU RegioPanter vor fi deservite în hala reconstruită. Acestea sunt unități complete cu trei vagoane cu o lungime de aproape 80 de metri, care în mod normal nu sunt deconectate. Prin urmare, hala trebuie, de asemenea, extinsă, ceea ce necesită demolarea altor clădiri mai vechi din zonă.
„Noile trenuri au cerințe complet diferite pentru service și întreținere. Acestea sunt încărcate cu tehnologie și electronică care necesită întreținere și diagnosticare corespunzătoare. Hala B va îndeplini toate aceste cerințe după reconstrucție. În același timp, aceasta va fi extinsă de la 85 la 123 de metri, cât are în prezent, astfel încât unitățile RegioPanter complete să poată încăpea în ea pe toată lungimea lor”, a declarat Michal Kraus, directorul general adjunct al ČD.
Modernizarea centrului de întreținere din Olomouc va crește semnificativ calitatea întreținerii și nivelul condițiilor de lucru și este, de asemenea, legată de înlocuirea extinsă a materialului rulant. În regiunea Olomouc, acesta a fost extins cu aproape trei duzini de unități electrice RegioPanter de a doua generație. Noile trenuri necesită facilități adecvate și cele mai recente tehnologii în domeniul serviciilor și al întreținerii.
Căile ferate cehe continuă să modernizeze infrastructura de servicii în alte locuri, în principal prin construirea de hale de întreținere, spălătorii auto sau căi sanitare. Anul trecut, a început construcția de noi hale în Cheb și Havlíčkův Brod și investiții similare sunt planificate în perioada următoare în České Budějovice, Česká Třebová sau Praga.
Căile ferate cehe intenționează să investească peste 12 miliarde de coroane cehe (477 milioane de euro) pentru dezvoltarea facilităților sale de întreținere până în 2031.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com