marți, decembrie 10, 2024
spot_img

Începe modernizarea liniilor din stațiile Fetești și Ciulnița

Au început lucrările pregătitoare pentru deschiderea șantierelor pentru modernizarea liniilor, peroanelor și a instalațiilor feroviare din stațiile Fetești și Ciulnița, lucrări finanțate din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat, în valoare de 309 milioane lei, fără TVA.

Lucrările pregătitoare constau în amenajarea terenului, depozitarea materialelor de cale, crearea platformelor tehnologice, deconectarea liniilor de contact aferente liniilor incluse în prima fază a programului de modernizare (linii de primiri-expedieri trenuri de marfă, linii de manevră sau doar de expedieri) și demontarea catenarei, potrivit unui comunicat de presă al CFR SA.

Constructorul a structurat programul lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare din cele 2 stații în faze de execuție, pentru a nu afecta graficul de circulație al trenurilor de călători în sezonul estival, astfel primele linii pe care încep lucrările sunt linii de manevră, de expedieri sau primiri-expedieri trenuri de marfă.

În luna mai Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea Arcada Company SA – ISPCF SA au semnat contractul pentru modernizarea gărilor Ciulnița și Fetești de pe Magistrala 800 București-Constanța.

Contractul are o valoare totală de 309.208.853.42 lei (fără TVA) și vizează elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare din stațiile menționate.

Programul de modernizare cuprinde lucrări complexe de infrastructură, dar şi de suprastructură feroviară, astfel: terasamente, linii, construcții civile și de arhitectură, lucrări de instalații, de energoalimentare și de telecomunicaţii.

Obiective urmărite la modernizarea liniilor în gările Ciulnița și Fetești

Obiectivele specifice ale programului sunt următoarele:

► îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea vitezei de circulaţie între 120 km/h şi 160 km/h pe liniile directe din stații;

► mărirea capacităţii de tranzit;

► modernizarea sistemului de electrificare (25 kV) și a echipamentului de telecomunicații din cele două stații;

►asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii (min. 750 m);

►modernizarea stațiilor Fetești și Ciulnița, prin îmbunătățirea condițiilor pentru utilizatorii transportului feroviar – construcția unei pasarele în stația Fetești, pasaje pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare, facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi etc.;

►modernizarea clădirilor (CED);

► centralizare electronică în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R).

Sursa de finanțare este asigurată prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) în procent de 85% și finanțare națională (15%+TVA), alocată de la bugetul de stat. Durata contractului este de 84 de luni, dintre care 24 de luni pentru proiectare (trei luni plus o lună verificarea documentației) și execuție lucrări (20 de luni), la care se adaugă 60 de luni, perioada de garanție.

Citește aici mai mult despre modernizarea celor două gări.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. Galele Feroviare 2024, eveniment in memoriam Octavian Udriște. LISTA premiilor

La București au avut loc miercuri seara Galele Feroviare 2024, eveniment desfășurat in memoriam Octavian Udriște, președintele onorific al Club Feroviar, care ne-a părăsit...

Ultimele Articole