ÖBB a început testele cu trenuri de mare viteză pe Koralmbahn cu un tren de măsurare dedicat care circulă cu viteze de până la 250 km/h pe noua linie de cale ferată dintre Klagenfurt și Wiederndorf-Aich.
Trenul este echipat cu numeroși senzori care înregistrează cu precizie vibrațiile, alimentarea cu energie și intensitatea semnalelor. Acest lucru este necesar pentru a testa linia aeriană și sistemul radio în condiții reale. În același timp, testele trenului de mare viteză reprezintă o condiție prealabilă pentru aprobările oficiale. Koralmbahn este proiectat pentru a permite trenurilor să opereze la o viteză maximă de 250 km/h.
Programul de testare a Koralmbahn include suprastructura, iar testele suplimentare acoperă funcționalitatea sistemului european de control al trenurilor (ETCS), care controlează viteza și direcția trenurilor, asigurând performanțe și siguranță ridicate.
În iunie 2023, ÖBB a desfășurat primul tren de pasageri care a traversat tunelul Koralm, cu mai mulți oficiali la bord, inclusiv guvernatorii Carintia și Stiria, consilieri de transport din cele două regiuni și reprezentanți ai ÖBB Infrastruktur.
O lună mai târziu, compania feroviară austriacă a lansat testele pe podul Koralmbahn Drau, care va fi cel mai lung pod feroviar din Carintia.
Primul tronson al noii linii dintre Klagenfurt și St. Paul im Lavanttal va intra în exploatare pentru pasageri la sfârșitul acestui an, în timp ce restul tronsonului va fi deschis în 2025, când trenurile vor circula direct din Graz spre Klagenfurt. Durata călătoriei de-a lungul întregii linii care leagă Styria și Carintia va fi redusă la 45 de minute, față de trei ore în prezent. Cei 137 km de cale ferată Koralm traversează masivul Koralpe prin 47 km de tuneluri, dintre care 33 de kilometri în tunelul Koralm, peste 100 de poduri și include 23 de stații și opriri, dintre care 12 de-a lungul noii secțiuni a liniei.
În cadrul Planului de investiții ÖBB (ÖBB Rahmenplan) 2023 – 2028, proiectul Koralmbahn va primi peste 6 miliarde de euro până în 2025.
Calea ferată Koralm face parte din noua Linie Sudică din Austria, care include 100 de proiecte care acoperă modernizarea a 200 km de linii de cale ferată și construirea a 170 km de căi ferate cu 80 km de tuneluri și 150 de poduri noi. În 2030, Linia de Sud va permite servicii de trenuri directe între Viena și Klagenfurt, într-o călătorie de 2h40m. Întregul proiect al Liniei de Sud include tunelul de bază Korlambahn și Semmering, linia Pottendorfer, Meidling-Mödling. Cei 470 km ai liniei sudice vor trece prin Semmering și munții Koralpe.