vineri, februarie 16, 2024
spot_img

Încă un tren Alstom Coradia pentru România a intrat în teste

Încă un tren Alstom Coradia pentru România a intrat în teste zilele trecute, acestea având parte la centrul de testare de la Velim – Cehia.
Informația a fost oferită chiar de centrul de testare în cauză pe pagina sa de internet. Trenul în cauză pare a fi primul sosit la centrul ceh în acest an și are numărul 001, față de cel de la Făurei care poartă numărul 002. „Misterul” testării a fost dezlegat de către Gabriel Stanciu, director general Alstom Transport România într-un comentariu la o postare pe o pagină de Facebook. Trenul ar fi sosit la Velim în data de 5 ianuarie 2024.
„Rama trebuie să aibă toate testele TSI efectuate și să aibă, conform legislației EU autorizațiile de tip și de punere pe piață. Pentru a le obține, programul este extrem de complex și folosim nu mai puțin de 3 rame diferite pentru a le obține pe toate. Atenție, NU plecăm de la zero (ar fi durat cel puțin 42 de luni), ci facem autorizarea pentru ceea ce se chemă o variantă a unui produs deja omologat.
Din motive pe care nu le voi comenta mai mult decât am făcut-o cumva anterior, deși majoritatea au fost inițial prevăzute în România, în cele din urmă, Trenul 1 merge la Velim, Trenul 2 în România la Făurei, iar trenul 3 în Germania pe rețeaua germană unde sunt disponibile toate datele. Toate aceste pentru a scurta timpul și a putea omologa cât mai rapid, în condițiile în care durata totală, chiar și pentru o variantă, se duce la peste 35 de luni. În concluzie, la Velim nu se fac numai teste ETCS, departe de asta, blocul de teste este mult mai complex”, scrie el.
Gabriel Stanciu mai afirmă că dorește să dea aceste informații pentru a fi evitate fabulațiile despre „explozii, scurt-circuite, catastrofe sau altele asemenea”.

Ultimele Articole